Bruselj - Od 7. februarja 2011 bodo morali biti vsi osebni avtomobili in mala dostavna vozila opremljeni s sistemi za avtomatično prižiganje luči ob vžigu. Poldrugo leto pozneje, torej avgusta 2012, bo direktiva o prižiganju luči podnevi, ki jo je pravkar sprejela evropska komisija, začela veljati tudi za tovornjake in avtobuse.
»Izboljšana vidljivost vozil bo zmanjšala število mrtvih na evropskih cestah,« je prepričan podpredsednik evropske komisije Günter Verheugen, ki pri tem ukrepu ni prezrl okoljskih posledic. Nove tehnologije za dnevno osvetlitev vozil so veliko učinkovitejše od sedanjih sistemov, saj porabijo kvečjemu od 25 do 30 odstotkov energije običajnih avtomobilskih žarometov. Ko pa bodo vanje vgrajevali elektrosvetlobne diode (LED), se bo poraba znižala celo na deset odstotkov, so poudarili na sedežu komisije v Bruslju.
Odločitev Berlaymonta o obvezni vgraditvi naprav, ki ob zagonu motorja samodejno prižgejo posebne žaromete, so narekovale »zelo pozitivne izkušnje« držav, kjer so ta ukrep že uveljavili. Tudi opravljene študije potrjujejo, da podnevi prižgane luči omogočajo uporabnikom cest, tudi pešcem, kolesarjem in motoristom, da hitreje in bolje zaznajo prihajajoča vozila.
Po podatkih AMZS morajo imeti vozniki vse leto prižgane luči v desetih članicah Unije, med katerimi je tudi Slovenija, v Italiji in na Madžarskem ta predpis velja le na cestah zunaj naselij, na Slovaškem od srede oktobra do srede marca, v Bolgariji pa od novembra do marca. Na Portugalskem je obvezna uporaba luči podnevi samo na natančno določenih cestah, v Nemčiji in Franciji pa zgolj priporočljiva. Samo v Grčiji je prižiganje luči podnevi prepovedano, vendar pa policija ne more izreči kazni voznikom avtomobilov, ki so že opremljeni z avtomatičnim sistemom prižiganja žarometov.
Iz četrtkovega Dela.