Pred trkom sta se pilota borila z avtomatskimi sistemi

Preliminarno poročilo raziskovalcev je razkrilo, da je za nesrečo indonezijskega letala verjetno kriva nova programska oprema. Zakaj je nista pilota izključila, še ni znano. 

Objavljeno
28. november 2018 14.06
Posodobljeno
28. november 2018 14.36
Vodja indonezijske agencije za varnost letalskega prometa Nurcahyo Utomo pojasnjuje, na kakšen način je letalo strmoglavilo. FOTO: Reuters 
Preiskovalci v indonezijski agenciji za varnost letalskega prometa so ugotovili, da sta se pilota boeinga 737 letalske družbe Lion Air v zadnjih minutah pred strmoglavljenjem v morje srdito borila z avtomatskim krmilnim mehanizmom.

Zakaj pilota nista izključila avtomatskega popravljanja višine letala, za zdaj še ni znano. Na Boeingu zatrjujejo, da so zapisali vse informacije v zvezi z novo programsko opremo v letalski priročnik, ki je del opreme vseh novih letal.

Po navedbah New York Timesa preiskovalci nesreče domnevajo, da je za strmoglavljenje kriva nova programska oprema, ki deluje tako, da avtomatsko popravi višino letala, ko zazna, da se je prednji del zračnega vozila preveč dvignil. Za zdaj še ugibajo, ali so senzorji pri rezervoarjih goriva na trupu letala računalniškemu programu morda poslali napačne podatke. New York Times poroča, da je letalska družba zamenjala enega od senzorjev le dan pred poletom.  

Iz indonezijske agencije za varnost letalskega prometa so danes sporočili, da so tehnične težave na letalu opazili že pred usodnim poletom. Vendar v družbi Lion Air zatrjujejo, da so popravili napako, preden so letalu dovolili ponovno vzleteti.

Nesreča usodnega poleta 610 se je zgodila 29. oktobra. Letalo je enajst minut po vzletu z letališča v Džakarti strmoglavilo v morje s hitrostjo 724 kilometrov na uro, pri tem pa je umrlo vseh 189 ljudi na krovu.