Split - Preiskava je pokazala, da je vlak s hitrostjo 100 kilometrov na uro drsel še šest kilometrov. Kot so dodali, so bile zavore popolnoma blokirane, kljub temu pa je vlak drvel z omenjeno hitrostjo.Strokovnjaki centra za kriminalistiko v Zagrebu so pregledali podatke o poteku vožnje, ki jih je zabeležila črna skrinjica. Ugotovili so, da je vlak mimo mesta Labin Dalmatinski peljal s hitrostjo 80 kilometrov na uro. Ob 12.02 je bila zabeležena hitrost nula, kolesa so bila zablokirana, vlak pa je drsel po tračnicah. Ob 12.06 so zabeležili nenadzorovane signale avtomatskega sistema za zaustavljanje, takrat pa naj bi vlak tudi iztiril.
Zdaj je nedvomno dokazano, da je za nesrečo krivo protipožarno sredstvo retardant, ki so ga pred nesrečo nanesli na progo, je objavil Jutarnji list na svoji spletni strani. Dodali so, da so danes na splitskem sodišču dobili omenjene izide, ki so jih ugotovili strokovnjaki zagrebškega centra za kriminalistiko pri notranjem ministrstvu.
Strokovnjaki so prejšnji teden objavili, da je bil vlak tehnično brezhiben ter da je bil vzrok nesreče omenjena kemikalija, ki so jo nanesli na progo zaradi uničevanja plevela in se je spremenila v vosku podobno drsečo snov. V nesreči je umrlo šest ljudi, še 55 pa jih je bilo ranjenih.
Preiskovalni sodnik je konec julija odredil enomesečni pripor za tri osebe, ki jih sumijo odgovornosti za najhujšo železniško nesrečo od osamosvojitve Hrvaške. V splitskem priporu je direktor sektorja za ekologijo in zaščito v podjetju Hrvaške železnice Infrastruktura Ivan Medak, vodja protipožarne zaščite v tem podjetju za območje Splita Drago Rogulja in lastnik zagrebškega podjetja Intrade, ki je prodalo sporni retardant hrvaškim železnicam, Ivan Tomašković.