Ciljno povprečno porabo 4,32 litra bencina na sto kilometrov, ki je bila zastavljena še v času Baracka Obame, so zvišali na 5,88 litra na sto kilometrov. Poleg okoljevarstvenikov z najnovejšim ukrepom Donalda Trumpa niso zadovoljni niti v avtomobilski industriji.
Kot je dejala prometna ministrica ameriške zvezne vlade Elaine Chao, je cilj ukrepa finančna razbremenitev avtomobilske industrije. »Tako predsednik Trump drži pred tremi leti dano besedo zaposlenim v avtomobilski industriji, da bo to industrijo znova oživil,« je dejala ministrica za New York Times.
Za okolje najbolj škodljiv Trumpov ukrep
Toda okoljski strokovnjaki ta ukrep ocenjujejo kot doslej za okolje najbolj škodljivo potezo Donalda Trumpa. Zaradi takšnega ukrepa bodo namreč novi ameriški avtomobili v svoji življenjski dobi v ozračje izpustili za milijardo ton več ogljikovega dioksida, kot bi ga po dosedanjih ciljih, in bodo porabili za tristo milijard litrov bencina več. Učinkovitost motorjev bodo morali proizvajalci po novem izboljševati le za 1,5 odstotka na leto, po prvotnih zahtevah pa bi morala biti učinkovitost motorjev vsako leto boljša za pet odstotkov.
Predsednica predstavniškega doma in ostra nasprotnica Donalda Trumpa Nancy Pelosi pa pravi, da bo ukrep škodoval javnemu zdravju in ogrozil ameriško gospodarstvo. »Protiznanstvena odločitev Trumpove vlade bo ob najbolj nepravem času povzročila ogromno onesnaženje ozračja.«
Nad tako zelo sproščenimi cilji pa niso navdušeni niti v ameriški avtomobilski industriji, saj pričakujejo, da bodo nasprotniki teh ukrepov sprožili dolgotrajne postopke na sodiščih in da se bo zato dolgo vlekla negotovost o tem, kakšni bodo dejansko cilji, ki jim bodo morali slediti.