To bi utegnil biti dodatni udarec za ameriškega proizvajalca letal Boeing, čigar najnovejši model 737 max je zaradi napak v računalniških sistemih iz prometa izločen po vsem svetu že od letošnjega marca in še zdaj ni znano, kdaj bo lahko znova letel.
Ryanair ima 450 boeingov 737
Po svetu je v uporabi 7000 Boeingov 737-NG.
Pred Ryanairom je tri svoje boeinge 737-NG prvega novembra iz prometa umaknil avstralski letalski prevoznik Quantas, devet jih je prizemljenih v Južni Koreji, na zemlji so tudi tri letala ameriškega Suthwest Airlines in še letala nekaj drugih letalskih prevoznikov. Toda večina družb je umik letal takoj priznala in javno objavila, Ryanair, ki ima 450 boeingov 737-NG, kar je največ od vseh evropskih družb, pa je to doslej skrival. Zdaj so Guardianu zagotovili, da so že preverili vse svoje boeinge 737 z več kot 30.000 vzleti in da je razen omenjenih treh letal s preostalimi vse v redu.
Težava, zaradi katere se je začela nova Boeingova afera, so razpoke v delu, ki ga v letalski stroki imenujejo »vilice«. Vilice so eden od elementov, ki povezuje krila s trupom letala, vendar strokovnjaki opozarjajo, da zaradi teh razpok krila gotovo ne bodo odpadla, saj poleg vilic za povezavo kril in trupa skrbijo še drugi elementi. Ob primernem nadzoru je letenje s takšnimi letali še vedno varno, zagotavljajo.
Na popravilo v Victorville
Po svetu je v uporabi več kot sedem tisoč boeingov 737-NG, po priporočilih pristojnih ameriških letalskih pristojnih služb pa naj bi nemudoma pregledali vse, ki imajo že več kot 30.000 vzletov, v sedmih mesecih pa tudi tiste, ki imajo 22.600 ali več vzletov. Doslej je po pisanju Guardiana Boeing preveril že tisoč letal in med njimi, kot rečeno, odkril petdeset takšnih, pri katerih so na vilicah razpoke. Vsa letala s to napako bo Boeing popravljal v svoji bazi v Victorvillu v Kaliforniji.