V 49-letno Elaine Herzberg je testno avtonomno vozilo trčilo, ko je v mestu Tempe v Arizoni prečkala cesto. Po ugotovitvah preiskovalcev programska oprema vozila ni bila dovolj dobra, da bi nesrečno žensko prepoznala kot peško na vozišču. Sicer je preiskava odkrila še vrsto drugih varnostnih težav, vendar se preiskovalci še niso določno izrekli o vzroku za samo nesrečo. Ameriški nacionalni odbor za prometno varnost bo to storil na svoji naslednji seji 19. novembra.
Uber na javnih cestah v Arizoni ne sme več testirati samovozečih avtomobilov.
Peška je bila neprevidna
Herzbergova je bila sicer neprevidna, med potiskanjem kolesa je poskušala cesto prečkati zunaj prehoda za pešce in na slabo osvetljenem delu večpasovnega vozišča, toda varnostni sistem avtomobila bi moral predvideti in upoštevati tudi takšne možnosti, opozarjajo preiskovalci. Sicer so Uberjevi testni avtonomni avtomobili med septembrom 2016 in marcem 2018 povzročili kar sedemintrideset trčenj. Kljub temu je tožilstvo ugotovilo, da Uber ni odgovoren za smrt Herzbergove, o morebitni krivdi Uberjeve pomožne voznice, ki je bila v avtomobilu v času nesreče, a avta ni upravljala ona, pa se tožilci še niso izrekli. Toda zaradi nesreče so pristojne službe v Arizoni Uberju do nadaljnjega prepovedale preizkušanje avtonomnih vozil na javnih cestah. Uber je zato testiranje nadaljeval v zvezni državi Pensilvaniji.
Pot do varnih samovozečih vozil bo še dolga
Ugotovitve preiskovalcev bodo dobrodošlo vodilo Uberju in drugim razvijalcem avtonomnih vozil, ki se tudi zaradi omenjene nesreče srečujejo s kritikami in nasprotovanji. Kot vse kaže, pa bo pot do varnih samovozečih vozil še dolga, saj so na primer tudi nemški raziskovalci z inštituta Maxa Plancka za inteligentne sisteme ugotovili, da za zdaj sistemi v samovozečih vozilih niso zanesljivi in jih je zlahka mogoče zmesti.