V dveh dneh prisilno pristala štiri letala

V zadnjih dveh dneh so prisilno pristala kar štiri letala. Včeraj sta tako zaradi težav pristali letali avstralske družbe Jetstar in ruske družbe Aeroflot, v sredo španske Iberworld, v torek American Airlines.

Objavljeno
11. junij 2009 22.01
Posodobljeno
12. junij 2009 06.00
J. G.
J. G.
V zadnjih dveh dneh so prisilno pristala kar štiri letala. Včeraj sta tako zaradi težav pristali letali avstralske družbe Jetstar in ruske družbe Aeroflot, v sredo španske Iberworld, v torek American Airlines. Na srečo v nobenem od teh primerov ni bilo žrtev. Težave v zraku so doletele tri airbuse, ki jih izdelujejo v Franciji, in boeing, ki ga proizvajajo v ZDA.

Komaj dve leti staro letalo avstralske družbe Jetstar airbus A330-200 z 203 potniki in člani posadke je moralo prisilno pristati na otoku Guam, potem ko se je v pilotski kabini, ko je bilo letalo nad Tihim oceanom, vnel požar. Po štirih urah leta iz Japonske v Avstralijo je zagorelo pri desnem oknu v pilotski kabini. Letalo bo ostalo na otoku Guam, dokler ne bodo odkrili vzroka za požar. Med potniki je bilo največ Japoncev. Prav tako letalo družbe Air France je 1. junija strmoglavilo v Atlantik.

 

Včeraj je moral prisilno pristati tudi airbus A320 ruske družbe Aeroflot s 116 potniki in šestimi člani posadke, ki je letel iz Irkutska v Moskvo. Letalo je pristalo na letališču v Novosibirsku, vzrok za pristanek pa je bilo počeno vetrobransko steklo.

 

Letali American Airlinesa in španske družbe Iberworld pa sta morali v sredo pristati zaradi požara. Španski airbus A320 je moral deset minut zatem, ko je vzletel z letališča v Las Palmasu na Kanarskih otokih, na tem letališču tudi pristati. V letalu je bilo 180 norveških turistov, ki so se s Kanarskih otokov vračali v Oslo. Požar na motorju so opazili potniki, ki jih je takoj zajela panika.

 

Ameriški boeing 767-300, ki je v torek letel z letališča John F. Kennedy v New Yorku v Zürich, je moral pristati na letališču v Halifaxu v Kanadi, potem ko so v sredini letala opazili dim. Vnel se je ventilator v toaletnem prostoru. Na letalu je bilo 194 potnikov in 12 članov posadke.

 

Nesreča 1. junija, ko je v Atlantski ocean strmoglavilo letalo družbe Air France, je najhujša od leta 2001. Umrlo je vseh 228 potnikov in članov posadke. Trupla, do zdaj so jih iz morja potegnili nekaj čez 40, identificirajo z analizo DNK. Vzrok za strmoglavljenje še ni znan, kajti črno skrinjico še iščejo.

 

Nesreče Airbusovih letal, še posebej najhujša, so precejšen udarec poslovnemu ugledu tega evropskega proizvajalca potniških letal, ki je v minulih dveh letih prekosil ameriškega konkurenta Boeing po količini prodanih in naročenih letal. Družba Airbus, ki ima tovarno v francoskem mestu Toulus, sicer ocenjuje, da bo letos prodala prav toliko letal kakor lani, ko so jih prodali rekordno število (483), vendar mednarodna zveza letalskih prevoznikov (IATA) ocenjuje, da bo letos prodaja potniških letal na globalni ravni padla za 30 odstotkov in da bo tolikšen padec doletelo tudi največja proizvajalca Airbus in Boeing. Zaradi naraščanja števila brezposelnih, nižjih plač in splošnega padca življenjskega standarda se bistveno zmanjšuje potniški in tovorni letalski promet, ocenjuje IATA. Po njihovi oceni bodo imele zaradi gospodarske krize letalske družbe letos devet milijard dolarjev izgub, že lani pa so poslovale z desetmilijardno izgubo. IATA pa dodaja, da imajo zdaj težave tudi vodilni kitajski in indijski letalski prevozniki. Mednarodnim prevoznikom svetuje, naj za boljše poslovni izid čim bolj zmanjšajo porabo kerozina in zvišajo cene svojih storitev.

 

Iz tiskane izdaje Dela