Tovorna ladja je potonila pred Japonsko, potem ko je domnevno izgubila motor v nemirnem morju, ki ga je povzročil tajfun Maysak, je povedal preživeli član posadke Filipinec Sareno Edvarodo. Ladja se je najprej prevrnila, nato pa potonila, je še dejal Filipinec, ki so ga z letala japonske mornarice P-3C opazili v nemirnem morju v rešilnem jopiču. »Posadki je bilo naročeno, naj si oblečejo rešilne jopiče, ko se je ladja prevrnila,« je povedal in dodal, da je skočil v vodo, pred tem pa ni videl nobenega drugega člana posadke.
Na krovu ladje, registrirane v Panami, je bilo domnevno 39 mornarjev s Filipinov, dva z Nove Zelandije in dva iz Avstralije. Rešeni član posadke je v dobrem stanju, je potrdil Juičiro Higaši, tiskovni predstavnik regionalnega štaba japonske obalne straže, ki je vodil iskanje.
Ladja Gulf Livestock 1 je po tem, ko jo je ujel tajfun Maysak, poslala signal za pomoč iz Vzhodnokitajskega morja. V nemirnih vodah so rešili pomorščaka v rešilnem jopiču, poroča BBC. Visoki valovi, močan tajfunski veter in dež so sprva ovirali iskanje pogrešanje ladje, vremenske razmere so se zdaj umirile, iskalno-reševalna akcija še naprej poteka z letali in patruljnimi ladjami.
Reuters povzema novozelandsko zunanje ministrstvo, da je ladja Gulf Livestock 14. avgusta iz Nove Zelandije izplula proti pristanišču Jingtang na Kitajskem, plovba naj bi trajala 17 dni. Ladja s posadko in tovorom pa je v sredo zvečer poslala klic v sili iz bližine otoka Amami Ošima na jugozahodu Japonske.
Tajfun Maysak je, ko je v četrtek dosegel vzhodno obalo Severne Koreje, oslabel v tropsko nevihto, ki je po poročanju severnokorejske državne televizije za seboj pustila poplave, ki so zaradi slabe infrastrukture v gozdnatem gorovju še posebej skrb vzbujajoče. Poročil o žrtvah ni bilo. Tajfun je pred tem oplazil tudi Južno Korejo, kjer je povzročil poplave in izpad električne energije v več kot 270.000 domovih. Najmanj ena oseba je umrla, piše Guardian.
Ob nesreči se je oglasila tudi novozelandska organizacija za zaščito živali SAFE in opozorila, da je tragedija pokazala nevarnost trgovine z živimi živalmi. »Ta živina ne bi smele biti na krovu,« je opozorila Marianne Macdonald, vodja organizacije. »Naše misli so trenutno z družinami triinštiridesetih pogrešanih članov posadke. Pa vendar vprašanja ostajajo, med drugim tudi, zakaj se ta trgovina lahko nadaljuje.«