Vpogled v megatovarno Huawei

Z letno rastjo 40,9 odstotka v letu 2018 in doseganjem 15,8% globalnega tržnega deleža Huawei pretresa trend mobilne industrije.

Objavljeno
30. marec 2019 07.00
Posodobljeno
30. marec 2019 07.00
Proizvodna linija. Foto Tyrone Siu Reuters
Huawei, ki je lani prehitel Apple in takoj za Samsungom postal druga največja blagovna znamka pametnih telefonov na svetu, je leta 2018 zasedel 68. mesto na lestvici najboljših blagovnih znamk in prodal 54,2 miljonov pametnih mobilnih naprav. Podjetje so leta 2017 ocenili na  35 milijard dolarjev, predvsem na račun pametnih telefonov in tabličnih računalnikov.



10. zanimivosti o kitajski megatovarni:

1. Huaweijev kampus s stavbami in gradom, ki spominjajo na evropsko arhitekturo, se razprostira na 1,25 milijona kvadratnih metrih površine.
2. Imajo celo svoj starinski vlak ki vozi zaposlene po kampusu. Hop na ta vlak in uživate na 10-minutni ogledni vožnji okoli celotnega območja.
3.Huawei ima svoj tehnološki park in univerzo skupaj s študentskim naseljem na sedežu v Shenzhenu. Kvalificirane IT diplomante nato zaposlijo.
4. Huawei je začel svojo pot pred 30 leti v Shenzhenu, ki je bilo majhno a uspešno ribiško naselje. Kdo bi si mislil, da bo ta preprosta vasica postala kitajska silicijeva dolina. Huawei je začel kot start-up podjetje s kapitalom samo 3.500 USD. Zdaj so postali globalna blagovna znamka z več kot 180.000 zaposlenimi v 170 državah po vsem svetu.
5. Huawei je podjetje v lasti zaposlenih. Da bi vsi zaposleni ostali motivirani in predani, Huawei deli svoje lastništvo z zaposlenimi. Verjeli ali ne, celo lastnik ima le približno 1-odstotni delež, preostalih odstotkov vrednosti podjetja je v lasti zaposlenih. Ni čudno, da so tako predani inovacijam.
6. So največji proizvajalec telekomunikacijske opreme na svetu, saj dobavlja in proizvaja večino svetovne telekomunikacijske opreme za različne ponudnike omrežij po vsem svetu
7. Samo v zadnjih 10 letih so v raziskave in razvoj vložili približno 60,4 milijarde EUR
8. Osredotočajo se izključno na izdelavo odličnih pametnih telefonov in namensko ne razvijajo novih produktov kot so televizorji, pralni stroji, ventilatorji in podobno.
9. Da bi ostali kreativni in vedno s svežimi idejami, Huawei vsakih 6 mesecev zamenja svoje direktorje. Huawei verjame v skupna prizadevanja, kolektivno modrost in timsko delo.
10. Ustanovitelj Ren Zhengfei je imel 42 let, ko je ustanovil Huawei. Zhengfei je služil v vojski, preden je postal ustanovitelj ene največjih svetovnih tehnoloških blagovnih znamk. Zdaj v svojih 70-ih, je eden od najbogatejših ljudi na Kitajskem.