Madrid - Za nesrečo letala španske družbe Spanair, v kateri je 20. avgusta umrlo 154 ljudi, je povzročila napaka v delovanju zakrilc in predkrilc. Kot so preiskovalci zapisali v četrtek objavljenem predhodnem poročilu, se ta namreč ta ob poskusu vzleta niso odprla. Pilota za težavo nista mogla vedeti, saj ju nanjo alarmni signal ni opozoril.
V poročilu so preiskovalci zapisali, da na posnetkih iz črne skrinjice oziroma snemalnikov podatkov leta v pilotski kabini ni bilo slišati nobenega zvoka, ki bi odgovarjal opozorilnemu sistemu. Zakaj je sistem odpovedal, še ni jasno. Obenem je preiskava tudi pokazala, da sta oba motorja letala tipa MD-82 delovala tako kot bi morala.
Končno poročilo o nesreči bo sicer podano šele čez eno ali dve leti, saj preiskava še vedno poteka.
Ugotovitev preiskave so sicer že pred nekaj tedni prišle v roke medijev, kar je sprožilo oster spor znotraj preiskovalne komisije španskega ministrstva za promet. Kot poroča dpa, so sorodniki žrtev poleg tega tudi kritizirali objavo videoposnetka strmoglavljenja.
Letalo španske letalske družbe Spanair, ki je bilo iz Madrida namenjeno v Las Palmas na Kanarskih otokih, je 20. avgusta takoj po vzletu strmoglavilo na madridskem letališču Barajas. V tej najhujši letalski nesreči v Španiji v zadnjih 25 letih je umrlo 154 od 172 potnikov in članov posadke na letalu.