SMS – Zeleni presenečenje predvolilnih anket

V zadnji Delovi anketi je stranka na petem mestu, pred Desusom.

Objavljeno
14. november 2011 20.05
Posodobljeno
14. november 2011 20.15
Anže Božič, notranja politika
Anže Božič, notranja politika

Ljubljana – Če bi sodili po zadnjih anketah, se je Stranki SMS – Zeleni, ki jo vodi Darko Krajnc, uspelo iz relativne anonimnosti prebiti na rob državnozborskega praga. V Delovi anketi se je namreč uvrstila pred polovico sedanjih parlamentarnih strank, čeprav sploh še ni sodelovala na večjih televizijskih soočenjih ali drugih medijskih predstavitvah.

Stranka se je uvrstila v državni zbor leta 2000, ko je dobila 4,34 odstotka in štiri poslance. Štiri leta pozneje je zanje glasovalo le še 2,08 odstotka volivcev in so izpadli iz DZ. Takrat je z mesta predsednika odstopil Dominik Černjak. Del stranke se je pod imenom AS odcepil in se pridružil Zaresu, SMS pa se je leta 2009 preimenovala v Stranko mladih – Zeleni Evrope.

Leta 2008 so kandidirali skupaj s SLS in dobili 5,21 odstotka, vendar njihovi poslanci niso prišli v parlament. Na evropski ravni so poskusili dvakrat, a stranka niti takrat ni segla čez tri odstotke. Za strankinega prvaka Darka Krajnca je v prvem krogu predsedniških volitev leta 2007 glasovalo 21.526 volivcev, to je pomenilo 2,18 odstotka vseh glasov.

Podpora v anketah, kaj pa na voliščih?


Kljub vsemu v SMS niso obupali. Pred letošnjimi volitvami so se povezali v široko koalicijo z različnimi zunajparlamentarnimi strankami. Lista, ki stavi na »zeleni preboj«, sicer poleg članov SMS združuje še Krščanske socialiste Slovenije, Demokratsko stranko Slovenije, Zeleno koalicijo in Zvezo za Primorsko. Med skupaj 83 kandidati je 33 žensk (40 odstotkov), več kot polovica je mlajših od 40 let.

Njihov kandidat je tudi nekdanji član LDS Blaž Kavčič, krščanski socialist in poslanec SD Andrej Magajna, med kandidati pa najdemo še predstavnika avtoprevoznikov Andreja Klobaso. Za SMS kandidirajo tudi estradniki: pevec Vili Resnik in udeleženka resničnostnih oddaj Maša Margan.

Dvig stranke nad tri odstotke je zaznala še Medianina zadnja javnomnenjska raziskava. »To je presenetilo tudi nas,« priznava Janja Božič Marolt. »Vzrokov za vzpon žal nismo raziskovali. Lahko pa dodam, da se njihov rating zniža za več kot polovico, ko ga izmerimo samo na udeležencih volitev.« To pa nakazuje, da podporniki SMS – Zelenih »svoje javnomnenjske podpore ne bodo izkazali tudi na glasovnicah s konkretnimi glasovi«. Maroltova meni, da »tako kot Desus tudi SMS – Zeleni lahko pridobijo zaradi svojega imena in usmeritve, ker edini neposredno poudarjajo mlade«, seveda če bodo njihovi podporniki prišli na volišča.

Darko Krajnc upa na večjo medijsko podporo v kampanji. Konec prejšnjega tedna se je zaradi »medijske diskriminacije« obrnil na predsednika republike Danila Türka: »Volivci v Sloveniji so oškodovani in prevarani, saj nimajo možnosti enakopravno spoznati vseh volilnih programov in kandidatov. Zato vas naprošamo, da med volilno kampanjo načnete vprašanje enakopravnosti vseh političnih strank in list, ki so uspešno vložile kandidature.« Velik del promocije SMS tako temelji na spletni komunikaciji, predvsem na spletnih socialnih omrežjih Facebook in Twitter.