Bo Facebook zlorabil podatke uporabnikov?

Facebook namerava unovčiti bazo informacij, ki jo tvori njegovih 150-milijonov uporabnikov, in jo prodati podjetjem za tržne raziskave. Oglaševalci bi s tovrstnimi podatki prihranili čas in denar.

Objavljeno
02. februar 2009 14.54
Veliko ljudi uporablja portal Facebook za navezavo novih stikov in spoznavanje novih virtualnih prijateljev
Ka. Š.
Ka. Š.
Ljubljana - Facebook namerava unovčiti bazo informacij, ki jo tvori njegovih 150-milijonov uporabnikov, in jo prodati podjetjem za tržne raziskave. Oglaševalci bi s tovrstnimi podatki prihranili čas in denar.


Na Facebooku se je že zgodilo, da so na stran uporabnika, zaradi informacij, ki jih je ta objavil na osebni strani, podjetja objavila anketo, ki se je navezovala na objavljeno vsebino.

Prejšnji teden pa je na Davosu ustanovitelj socialne mreže, 24-letni Mark Zuckerberg, svetovni javnosti predstavil idejo, kako lahko podjetja uporabijo podatke uporabnikov Facebooka kot specifične skupine za svoje raziskave. Kot primer je 100.000 ameriških uporabnikov socialne mreže vprašal, ali se jim zdi, da bo finančna injekcija Baracka Obame za vzpodbudo ameriškega gospodarstva dovolj velika, da mu bo uspelo rešiti trenutno gospodarsko krizo. Dva uporabnika Facebooka od petih sta odgovorila, da ne bo dovolj.

 

Podjetja bi si s tovrstnim anketiranjem po eni strani zmanjšala svoje stroške, ki jih sicer nameni raziskavam, po drugi strani pa bi prihranila s časom, saj bi imela potrošnike že razdeljene v ciljne skupine.

 

Zuckerberg je potrdil, da so s tovrstnim anketiranjem med uporabniki že eksperimentirali, ko so jih spraševali oziroma jim ponudili opcijo, da izberejo ikono, ki najbolje izraža njihovo razpoloženje. Tovrstne informacije so zelo primerne za večja podjetja, ki jih zanima, kaj potrošniki menijo o njihovih proizvodih.

 

Facebookova oglaševalska tehnologija danes že omogoča, da oglaševalci izberejo tip uporabnika, ki se mu bo določen oglas pojavil na njegovi osebni strani. Oglaševalci lahko izbirajo svojo tarčo glede na spol, starost, lokacijo, oziroma vse tiste podatke, ki jih uporabnik o sebi napiše v prijavnici. Zuckerberg se je tudi pohvalil, da se v Facebook dnevno včlani 450.000 novih uporabnikov.

 

To pa še ni vse. Facebook je lansko leto izdal program Engagement Ads Tool, ki oglaševalcem omogoča objavo oglasa na osebni strani uporabnika, ki jo lahko vidijo tudi njegovi prijatelji na Facebooku in tako sodelujejo v morebitni anketi.


Poleg tega ima Facebook še eno funkcijo, ki se imenuje Facebook Lexicon. Z njo lahko uporabniki socialnega medmrežja spremljajo, o katerih temah se ljudje najpogosteje pogovarjajo, razpravljajo. Facebook Lexicon pregleduje uporabnikovo osnovno stran, ki se imenuje ''zid'' (''Wall''), kjer si uporabniki puščajo javna obvestila, ki so na ogled vsem. S tovrstnimi podatki bi oglaševalci lahko dobili dobro bazo podatkov, iz katere bi ugotavljali nove trende, hkrati pa bi bilo tudi razvidno, kateri izrazi, fraze se v nekem trenutko uporabljajo bolj ali manj, kar je zelo priročno za oglaševalske slogane.