Preberite še
Nebeške vrednosti tehnoloških velikanov
Kvantna tekma, v kateri zmagamo vsi
Google bo v Avstraliji poravnal za skoraj 300 milijonov evrov davkov
Nebeške vrednosti tehnoloških velikanov
Kvantna tekma, v kateri zmagamo vsi
Google bo v Avstraliji poravnal za skoraj 300 milijonov evrov davkov
Google bo s tem prvič v zgodovini svojega delovanja medijskim hišam plačeval licence. V prvi fazi bo v Nemčiji v projekt vključenih 20 založnikov, navaja nemška tiskovna agencija DPA. Med njimi so Spiegel, Zeit ter Frankfurter Allgemeine Zeitung. V Braziliji so med sodelujočimi medijskimi hišami Folha de S. Paulo, Band in Infobae.
Rezervirali milijardo dolarjev
»Ta pristop je drugačen od drugih naših novičarskih produktov, saj je osnovan na uredniških odločitvah posamičnih založnikov glede tega, katere zgodbe bodo prikazali bralcem in kako jih bodo predstavili,« je na uradnem Googlovem blogu zapisal Pichai. »Danes ga bomo predstavili bralcem v Braziliji in Nemčiji in ga nato v prihodnjih mesecih širili v druge države, kjer bodo lokalni okviri podpirali takšna partnerstva,« je dodal.
V okviru produkta bo internetni velikan bralcem omogočil dostop do sicer zaklenjenih oziroma plačljivih člankov na medijskih spletnih straneh. Za pokritje delovanja programa v prvih treh letih je rezerviral milijardo dolarjev, a namerava to nadaljevati tudi po tem obdobju.
News Showcase bo sprva na voljo na napravah, ki jih poganja operacijski sistem Android, kmalu pa bodo sledili še operacijski sistem Ios ter nato Googlova aplikacija Discover ter njegov brskalnik. Kot je še poudaril Pichai, je Google partnerstvo v okviru novega produkta sklenil z že okoli 200 vodilnimi publikacijami v Nemčiji, Braziliji, Argentini, Kanadi, Veliki Britaniji in Avstraliji.
Plačilo glede na vsebino
Vsaka medijska hiša bo sicer plačilo prejela glede na vsebino, ki jo bo zagotavljala. V prvi fazi bodo to lahko fotografije in teksti, kasneje pa bo Google dovolil tudi video- in avdioprispevke.
Plačevanje založnikom za prikazovanje njihove vsebine je že dolgo vir napetosti med medijskimi podjetji in tehnološkimi platformami. Facebook je, denimo, dogovor o licencah z več medijskimi hišami, med katerimi sta New York Times in Dow Jones, dosegel lani, ko je zagnal storitev Facebook News.