Google se že več let upira zahtevam medijskih družb po svetu po izplačilu finančnega nadomestila za objavo njihovih vsebin. Posebej glasne kritike so prihajale iz evropskih medijskih hiš. Ameriški velikan je zdaj končno popustil. »Danes objavljamo program nakupov licenc, na temelju katerega bomo izdajateljem plačevali kakovostno nadomestilo za potrebe nove ‘informativne izkušnje‘,« je na Googlovem blogu objavil predstavnik podjetja Brad Bender.
T. i. informativna izkušnja je nov Googlov proizvod, ki bo prihodnje leto na voljo v okviru Google News in Google Discover.
V prvi fazi bo Google podpisal dogovore z nemškimi medijskimi hišami Der Spiegel, Die Zeit, Frankfurter Allgemeine Zeitung in Rheinische Post, avstralskimi Schwartz Media, The Conversation in Solstice Media ter brazilskima Diarios Associados in A Gazeta. V naslednji fazi bodo sledili podpisi z medijskimi hišami drugih držav.
»Pomembna je živahna novičarska industrija, mogoče je še pomembnejša, kot je bila doslej, saj ljudje v času pandemije in vse večje zaskrbljenosti zaradi rasne nepravičnosti ponekod po svetu,« je poudaril Bender. »Globoko nam je mar zagotavljati dostop do informacij in podpirati izdajatelje, ki objavljajo o teh pomembnih temah,« je dodal.
Kaj bo novost prinesla uporabnikom, ni natančneje pojasnil, prav tako ne, na koliko prihodkov računajo s tega naslova.