Indijci kmalu z najpopularnejšim kanalom na youtubu?

Novembra se utegne končati skoraj petletna prevlada Felixa Kjellberga, s 66 milijoni naročnikov najbolj priljubljenega uporabnika youtuba.

Objavljeno
20. september 2018 11.55
Posodobljeno
20. september 2018 12.06
Kanala T- series in PewDiePie drug drugemu sicer nista konkurenca, a prestiž je vendarle prestiž. FOTO: Dado Ruvić/Reuters
Felix Kjellberg ni fenomen le zato, ker je s 66 milijoni naročnikov najbolj priljubljen uporabnik youtuba. Njegov kanal PewDiePie, na katerem objavlja videoposnetke sebe med igranjem in komentiranjem videoiger, prekaša tudi vsa medijska podjetja in založniške hiše. A njegova skoraj petletna prevlada se utegne kmalu končati, česar se sam zelo dobro zaveda.



Leta 2010 je tedaj 20-letni študent ekonomije in tehnološkega menedžmenta na univerzi v Göteborgu na youtubu ustvaril profil z imenom PewDiePie. Naslednje leto je pustil študij. Leto zatem je prebil magično mejo milijon naročnikov. Leta 2013 je postal uporabnik z največ sledilci.

Z vrha se vse do danes ni spustil: doseči ga niso mogla niti znana glasbena imena, kot sta Justin Bieber in Ed Sheeran, ki posnetkov v primerjavi s Kjellbergom ne objavljata tako pogosto. A tudi svetovno znani Šved ni odporen na bliskovito digitalizacijo azijskih trgov. Hitro ga dohiteva predvsem kanal T-series, v lasti istoimenskega združenja indijske glasbene založbe in filmske hiše. Po številu ogledov posnetkov ga je že zdavnaj prehitel (48 proti 18 milijard ogledov), zdaj pa se bliža tudi po številu naročnikov.

Trenutno je pri 62,7 milijona, še bolj pomenljiv pa je podatek, da je trenutno najhitreje rastoči kanal na youtubu: mesečno pridobi 4,4 milijona naročnikov (178 tisoč na dan, PewDiePie jih dobi 30 tisoč). Če se bo trend nadaljeval, lahko novembra pričakujemo menjavo na vrhu, na kar je opozoril tudi Kjellberg. Kanala drug drugemu sicer nista konkurenca, a prestiž je vendarle prestiž.


Poslovnež in ljubitelj filmov


Podjetje T-Series živi predvsem od bollywooda, največje filmske produkcije na svetu. V 1,3 milijardni Indiji je imelo status uveljavljene blagovne znamke, še preden se je digitaliziralo. Leta 1983 ga je ustanovil Gulšan Kumar. Na začetku je prodajal piratske kopije glasbenih kaset, kmalu pa presedlal na ustvarjanje bollywoodskih soundtrackov. Pred dobrima dvema desetletjema je podjetje pri komaj 19 letih prevzel Gulšanov sin Bušan, saj so njegovega očeta ubili. Kljub pomislekom znotraj družine – podjetje je želel prevzeti Bušanov stric – se je mladenič hitro znašel v poslu. »Nisem le pasivni vlagatelj v filmsko industrijo, sem tudi aktiven ustvarjalec vsebin. Vseeno se držim finančnih okvirjev in režiserjem ne dovolim, da imajo neomejen budžet za filme,« je pred časom pojasnil eno izmed svojih načel.

Danes je eden najuspešnejših poslovnežev v kreativni industriji in eden redkih, ki nimajo težav z združevanjem glasbe in filmov. Lahore, pesem indijskega glasbenika Guruja Randhawe in na youtubu največkrat ogledani posnetek T-series, ima več kot pol milijarde ogledov. Naštevanje posnetkov, ki so presegli sto milijonov ogledov, bi lahko nadaljevali v nedogled. Pri T-series so izdali tudi nekaj najuspešnejših indijskih filmov v zadnjem obdobju: Aashiqui 2, Airlift, Baby, Yaariyan



Ko seštejemo vse skupaj, uspeh T-series na youtubu ni presenetljiv. Zdi se, da je primernejša vprašalnica »kdaj« kot »ali«, ko govorimo o menjavi na vrhu lestvice najpopularnejših youtube kanalov.