iPad 2: revolucije ni bilo, Apple si utrjuje položaj

Apple je danes predstavil iPad 2. Dvojka prinaša izboljšave, ni pa enako revolucionarna kot prvi model. Z drugo generacijo pionirske tablice Apple predvsem utrjuje svojo 90-odstotno dominacijo na trgu, kamor konkurenti po desetih mesecih šele vstopajo.

Objavljeno
02. marec 2011 23.59
Marko Crnkovič, delo.si
Marko Crnkovič, delo.si
iPad 2 prihaja na ameriški trg naslednji petek, 11. marca, na svetovnega pa dva tedna pozneje, 25. V Sloveniji bo treba nanj še malo počakati — verjetno pa ne zelo dolgo.

Novi iPad bo naprodaj v istih šestih različicah kot doslej: 16, 32 ali 64 GB spomina samo z brezžično povezljivostjo (wi-fi) ali tudi z mobilno (wi-fi + 3G). Cene ostajajo iste.

Ljubitelji tehničnih podatkov bodo impresionirani, da se bo novi iPad ponašal z dvojedrnim, torej dvakrat hitrejšim procesorjem (A5). In to še ni vse: grafika bo po proizvajalčevih specifikacijah kar devetkrat hitrejša! Ločljivost zaslona ostaja nespremenjena (1024 × 768).

Mnogi bodo kot glavno pridobitev cenili dve kameri. Zadnja je 720p kamera (z ločljivostjo 1280 × 720 pikslov in petkratnim digitalnim zumom), sprednja pa VGA (600 × 480 pikslov). Kljub svoji skromnosti pa bosta kameri omogočali tako imenovane FaceTime klice — Applovo verzijo videotelefonije —, doslej možne le na Macih in četrti generaciji iPhonov. Poleg videotelefonije pa na iPad prihajata tudi filmska montaža (iMovie) in glasbeni studio (Garage Band).

Bo vse to dovolj, da Apple zapre usta tistim, ki trdijo, da je iPad naprava za konzumacijo medijev, ne pa za kreiranje?

Tisti, ki nekaj dajo tudi na izgled, pa se bodo razveselili tudi možnosti izbire med belim in črnim modelom. iPad 2 bo zanemarljivo nižji in ožji od prejšnjega modela (2 oz. 5 milimetrov), bo pa opazno, za tretjino tanjši: s 13 milimetrov so ga shujšali na manj kot 9 milimetrov in bo zdaj vitkejši od iPhona 4. Bo tudi okrog 10 dek lažji (odvisno od modela) — to pa se bo že poznalo.

Čeprav je na nedoločeno dolgem bolniškem dopustu, je predstavitev vodil Steve Jobs osebno (ne sicer sam). Razočarani ljubitelji ali škodoželjni sovražniki iPada so zato hitro pripomnili, da razen na lepem vitalnega — četudi kot iPad tankega — predsednika uprave Apple tokrat ni imel kdo ve kaj pokazati.

Res pa je, da je bilo tokrat nadpovprečno veliko poudarjanja tehničnih specifikacij. Tem Apple ne posveča veliko pozornosti, kadar predstavlja resnično revolucionarne novosti.

Do konca lanskega leta je Apple prodal 15 milijonov iPadov, zato si upravičeno obetajo, da bo tudi leto 2011 v znamenju iPada 2. Konkurenca je napovedovala veliko, a malo naredila. Eno leto po štartu iPada je na trgu le nekaj tablic, ki pa mu ne konkurirajo niti s ceno, kaj šele z zmogljivostmi — in že je tukaj iPad 2! Vsem, ki so z nakupom tabličnega računalnika nameravali počakati do poletja, je Apple pustil zelo malo manevrskega prostora.