Konec finske zgodbe o uspehu, nokie bo izdeloval Microsoft

Računalniški velikan je za 5,44 milijarde evrov kupil Nokiin telefonski oddelek in licenciral patente. Fincem ostaja NSN.

Objavljeno
03. september 2013 09.52
Finland Microsoft Nokia
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh

O čemer se je dolgo špekuliralo, je danes postalo resničnost. Microsoft je kupil Nokio.

Ne celote, temveč telefonski del, zraven pa je plačal še za desetletno licenco za patente in blagovne znamke, ter za štiriletno uporabo Nokiinih zemljevidov. Nokii pa poleg kartografske enote ostane NSN – nekdanji Nokia-Siemens Networks, zdaj Nokia Solutions and Networks, ki proizvaja omrežno opremo.

Microsoft bo iz svojih denarnih rezerv zunaj ZDA za Nokiin mobilniški del plačal 3,79 milijarde evrov, zraven pa bo dodal še 1,65 milijarde za uporabo patentov. Skupna cena posla je tako 5,44 milijard evrov, kar je bistveno manj, kot je računalniški gigant pred leti odštel za Skype.

S prevzemom bo Microsoft pridobil pravice do uporabe znamk Nokia, Lumia in Asha, kar pomeni, da bo še naprej lahko prodajal mobilnike s temi imeni. Nokia še 30 mesecev po zaključku posla, ki naj bi bil sklenjen v prvem četrtletju prihodnjega leta, ne bo smela licencirati svoje znamke komu drugemu, za svoje morebitne mobilnike pa je ne bo smela uporabljati do konca leta 2015.

Približno 32 tisoč Nokiinih zaposlenih se bo preselilo v Microsoft, med njimi nekateri vodilni. Poleg Stephena Elopa, ki bo v Microsoftu postal direktor oddelka za naprave, še Jo Harlow, Juha Putkiranta, Timo Toikkanen in Chris Weber. Nokio bo začasno vodil Risto Siilasmaa.

Nakup je ena zadnjih velikih potez odhajajočega Microsoftovega predsednika uprave Steva Ballmerja. »To je drzen korak v prihodnost. Združitev teh dveh odličnih ekip bo povečala Microsoftov tržni delež in dobičke pri mobilnikih,« je zapisal Ballmer v pismu zaposlenim.

Povsem možno je, da je Ballmer moral reagirati, ker so se v zadnjem času širile govorice, da Nokia razmišlja o alternativah za windows phone. Če bi se mu Nokia odpovedala ali če bi jo kupil kdo drug, bi to pomenilo konec Microsoftovih upov na mobilnem področju.

»Nakup Nokie je taktika, ne strategija. Preprečuje propad Microsoftove zdajšnje mobilne strategije, vendar ji ne bo pomagal uspeti,« meni analitik Benedict Evans iz analitske hiše Enders Analisys. »V osnovi ta posel omogoča Microsoftu ponujanje bolj dobičkonosnih poceni pametnih telefonov,« pa je ocenil analitik IDC-ja Kevin Restivo. Ker bo Microsoft sam izdeloval telefonove z windows phonom, namreč odpadejo plačila za uporabo operacijskega sistema. »Glede na nizko ceno je to posel z malo tveganja, vendar absolutno nujna in pozna stava Microsofta,« je še dodal Restivo.

Posel sproža vprašanje, kakšna je še prihodnost Blackberryja, ki si je prav tako kot Microsoft prizadeval postati tretji mobilni ekosistem, vendar mu kaže še slabše. Carolina Milanesi iz Gartnerja je prepričana, da bo Microsoft zdaj še odločneje zasledoval poslovne stranke, kar Blackberryju pušča malo možnosti.

Vse slabše pa kaže tudi proizvajalcem, kot je HTC, ki niso vertikalno povezani. To pomeni, da ne obvladujejo proizvodne verige in nimajo besede pri razvoju operacijskega sistema.

Medtem pa je Stephen Elop, dosedanji predsednik uprave Nokie, postal pravi favorit za Ballmerjevega naslednika.