»Naša največja konkurenca so naši nekdanji proizvodi«

Med spletnimi brskalniki se je po skoraj desetletni popolni prevladi Internet Explorerja zdaj razvnela prava bitka. Pogovarjali smo se z generalno direktorico za Internet Explorer v Microsoftu Amy Barzdukas.

Objavljeno
28. september 2009 20.32
Matjaž Ropret
Matjaž Ropret
Med spletnimi brskalniki se je po skoraj desetletni popolni prevladi Internet Explorerja zdaj razvnela prava bitka. Odprtokodni Firefox, ki ga razvija fundacija Mozilla, je že dosegel skoraj tretjinski tržni delež, Opera, Googlov Chrome in Applov Safari pa so poskrbeli za marsikatero inovacijo. Zato se je moral zbuditi in se odločno lotiti prenove svojega izdelka tudi Microsoft. To je v našem pogovoru potrdila tudi generalna direktorica za Internet Explorer in uporabniško varnost v Microsoftu Amy Barzdukas.

Kakšen je vaš prvi vtis o državi z enim najvišjih tržnih deležev konkurenčnega Firefoxa?
(Smeh) Ko smo pristali, so nam ponudili odlično žganje, kako se mu že reče, jam ...

... viljamovka?
Da! Vaša država je res prekrasna in tehnološko izjemno napredna. Število računalnikov glede na število prebivalcev je zelo veliko, seveda pa bi si želeli, da bi več Slovencev uporabljalo Internet Explorer (IE). Naš cilj mora biti povečati zavest o tem, da je IE 8 dober brskalnik. Predvsem moramo bolje poudariti razlike med osmico in šestico.

Verjetno je eden od razlogov, da je marsikdo prešel na Firefox prav ta, da ste predolgo vztrajali pri IE 6. Sedmica je prišla na trg nekaj let prepozno.
Zagotovo. Naša največja konkurenca so pravzaprav naši nekdanji proizvodi. IE 6 se je marsikomu usedel v spomin in še zdaj Internet Explorer ocenjuje na podlagi te različice. Torej na podlagi nečesa, kar smo izdali pred desetimi leti. Zato moramo bolj jasno in odločno povedati, kaj prinaša osmica in da je to povsem drugačen brskalnik kakor šestica.

Pravzaprav je bila precej drugačna že sedmica.
Res je. Izšla je oktobra 2006, v času, ko je uporabnike zelo skrbela varnost na internetu, zato je prinesla precej napredka na tem področju. Med drugim je filter za ribarjenje (fishing), ki je pomenil precejšnjo pridobitev v obrambi pred tovrstnimi napadi. Videli smo, da taka funkcija lahko deluje, zato smo v osmici tovrstno obrambo razširili še na zlonamerno programje. Pričakovali smo, da ta filter blokiral približno enako količino zlonamernega programja kot ribarjenja, a zdaj vidimo, da dejansko zaustavi kar 20-krat več prvega. To pomeni, da smo od izida IE 8 globalno zaustavili več kot 80 milijonov poskusov nalaganja škodljive programske opreme.

Zakaj po vašem mnenju ljudje kljub temu še vedno uporabljajo že davno preživeti IE 6?
V podjetju imamo načelo, da prijatelju ne pustimo uporabljati tega brskalnika. Prepričati ga moramo, naj preide na novejšo različico. V podjetjih je pogosto razlog ta, da še vedno uporabljajo Windows XP. Ljudje bi se morali zavedati, ta različica ni samo stara, temveč je tudi počasnejša, manj varna in bolj nezanesljiva, zato bi morali preiti na nekaj sodobnejšega.

Torej ste zdaj dokončno končali zimsko spanje glede razvoja brskalnikov, ki ste si ga privoščili v času IE 6?
Mislim, da smo zdaj zbujeni, tudi zaradi vseh sprememb v tem času. Ko je IE 6 izšel skupaj z Windowsi XP, so ljudje precej manj uporabljali brskalnik kot danes. Dandanašnji marsikdo uporabo računalnika že enači z brskanjem po spletu.

Katere so najpomembnejše lastnosti modernega brskalnika?
Mislim, da so tu tri glavne zadeve. Prva je varnost. Imamo podatke, denimo od NSS, ki je opravil primerjave brskalnikov, kako se obnesejo v boju proti škodljivemu programju in ribarjenju, in pri tem se je IE 8 zelo dobro odrezal. Druga pomembna reč je preprostost uporabe. To je pogosto zelo povezano z zanesljivostjo. Pri osmici teče vsak zavihek v svojem procesu, poleg tega pa ima program avtomatsko vzpostavitev po sesutju. Zadnja lastnost, ki jo uporabniki želijo od modernega brskalnika, pa je zmogljivost. Veliko se govori o hitrosti brskalnikov. Nanjo pa vpliva več dejavnikov. Za primerjavo - lahko imate zelo hiter avto, a če se ves čas vozite čez ležeče policaje, vam zmogljivosti avtomobila nič ne pomagajo. Na hitrost brskalnika vplivajo lastnosti spletnih strani, ki jih obiskujete. Če večino časa preživite na straneh, ki jih poganja javascript - kot mnoge Googlovih strani -, se bo zdel hiter brskalnik, ki je prilagojen za hitro prikazovanje javanskih strani. Googlov Chrome zanesljivo zelo hitro prikazuje Gmail, a med 500 najbolj obiskanimi stranmi na globalni ravni (po podatkih comScora), jih manj kot 10 odstotkov uporablja javascript. Tako da to nima velike vloge in so brskalniki med seboj povsem primerljivi.

Več v torkovi tiskani izdaji Dela