Tako bi lahko na kratko opisali zaplet najbolj priljubljene računalniške igrice za mobilne naprave vseh časov. Verjetno so uporabniki katero drugo igrico v zgodovini računalnikov downloadali ali instalirali ali karkoli večkrat kot Angry Birdse, toda te igrice iz drugih tehnoloških časov smo že pozabili. Jezne ptiče pa je v malo več kot letu dni downloadalo 80 milijonov ljudi.
Finsko podjetje Rovio Mobile je bilo ustanovljeno leta 2003 in je pred jeznimi ptiči izdelalo okrog petdeset igric — ki pa se niso kaj prida prodajale. Za obstoj so nujno rabili uspešnico. Leta 2009 pa je game-dizajner Jaakko Iisalo predlagal igrico o ptičih, ki napadajo svinje. Nihče ni bil navdušen na njeno mehaniko, vsem pa so bili všeč ptiči — simpatično naščeperjene kepice brez nog in kril in s poudarjeno nasršenimi obrvmi.
Peter Vesterbacka, marketinški in branding direktor Rovia, je verjel, da bi ptiči lahko dobro izpadli na iPhonu in da bi se igrico dalo dobro tržiti v App Storu. Razvojna skupina je osem mesecev dodelovala igrico, izboljševala uporabniško izkušnjo za touchscreen in dodajala nivoje. (Vseh skupaj jih je kar 225!) V App Store so Angry Birdsi prišli decembra 2009 in postali instantni hit. Kmalu so sledile tudi verzije za druge mobilne operacijske sisteme (Nokia, Windows, Palm) in za iPad. Do konca lanskega leta so zabeležili 80 milijonov downloadov in z Jeznimi ptiči ustvarili okrog 10 milijonov evrov prihodkov.
Analitiki ocenjujejo, da bo globalni trg mobilnih igric leta 2014 generiral okrog 11 milijard dolarjev prihodkov.
Obstaja več verzij Jeznih ptičev. Cene se gibljejo od 79 evrskih centov (99 dolarskih) pa do originalne, vintage verzije za 3,99 €. Mighty eagla je treba/mogoče dokupiti posebej.
Čar Jeznih ptičev je v tem, da ne streže samo igričarskim navdušencem — da ne rečemo zasvojencem —, temveč je všeč tudi občasnim, nedeljskim gamerjem. Predvsem pa je za staro in mlado: starši in otroci si iPhone in iPade dobesedno pulijo iz rok.
Angry Birds so že vzbudili zanimanje filmske industrije. Twentieth Century Fox je Roviu ponudil sodelovanje. Tako bo 22. marca izšla nova verzija igrice z liki iz animiranega filma Rio.
Seveda pa Rovio Mobile — digitalni biznis gor ali dol — prodaja tudi dobre, stare, analogne plišaste ptiče. Tudi ti so videti zelo jezni.
Angry Birdsi so samo najbolj priljubljeni, še zdaleč pa niso edina digitalna perjad. Ptiči — ker pač (dobro) letijo — so v mobilnem gamingu v vzponu: tu so še Penguins of Madagascar [App Store:za iPhone, za iPad], Tiny Wings, Bird Strike in Block Shooter [App Store:za iPhone, za iPad]. Prijazen, nenasilen, a napet in dramatičen trend pa oznanjajo tudi drugačne kreature v priljubljenih igricah, kakršne so Doodle Jump, Cut the Rope, Parachute Panic in mnoge druge. [Večina igric obstaja v plačljivih in brezplačnih verzijah.]