Veliki biznis na Facebooku

Warner Brothers je naznanil, da postaja prvi medijski konglomerat, ki bo svoje video in filmske vsebine ponujal preko Facebooka.

Objavljeno
09. marec 2011 18.35
A. J., polet.si
A. J., polet.si
Warner Brothers je naznanil, da postaja prvi medijski konglomerat, ki bo svoje video in filmske vsebine ponujal preko Facebooka. S tem bo storil vsaj to, da bo socialno omrežje približal ostalim ponudnikom tovrstnih vsebin (torej postal njihova nočna mora, vsaj kar se tiče konkurenčnosti), Netflixu in iTunesom, hkrati pa postal kanal za mastno in dobičkonosno trženje vsebin 600 in več milijonov potencialnih odjemalcev.

Finta pa je tudi v tem, da odjemalcem za pretakanje vsebin ne bo zaračunaval pravega denarja, pač pa nekakšnega posrednika-"virtualno" valuto, s katero trgujejo na Facebooku, imenovano "Credits". S tem pa bi postal ostra konkurenca (in nočna mora) PayPalu in ostalim medmrežnim plačilnim sistemom. Ključni in hkrati prvi film, ki bo testiral stanje oziroma povpraševanje, bo film Batman: The Dark Knight, na voljo pa bo za znesek 3 ameriških dolarjev v protivrednosti Facebookove valute.

Mnenja, za kaj se pravzaprav gre oziroma, kaj se pravzaprav testira, so deljena. Eni se nagibajo, da gre za preverjanje plačilnega sistema, drugi za odziv publike na film in testiranje konkurence. Zaenkrat se kljub vsemu zdi bolj verjetno, da gre za širitev valutne mreže, ki je ključna za igralce iger kot so FarmVille in Mafia Wars. Tudi zato, ker je že dodobra uveljavljena, pa tudi zato, ker Facebook od vsake transakcije zadrži prepričljivih 30 odstotokov. Hkrati pa tudi zato, ker vedno več aplikacij oziroma njihovih ponudnikov pričakuje plačilo v "lokalni" medmrežni valuti. Interes Warner Brothers pa je v tem, da gre za eno od oblik zmanjševanja oziroma izogibanja piratstvu, za izogibanje posrednikom in hitrejšo distribucijo. The Dark Knight je bil za poskusnega zajčka izbran tudi zato, ker ima na Facebookovi strani že kar 4 milijone oboževalcev.

Kljub temu Warner ne stavi zgolj na enega konja, saj so razvili aplikacijo tudi za iPad. Razlika od običajnega nakupa preko iTunes je v tem, da se filma pravzaprav ne kupi, pač pa se kupi aplikacijo, s pomočjo katerega kupiš film in si ga lahko neomejenokrat tudi ogledaš. Tovrstna aplikacija je pomembna zato, kot pravi The New York Times, ker jo je možno kupiti tudi v državah, kjer iTunes ni mogoče kupiti oziroma ne deluje, na primer na Kitajskem in v Rusiji. 

www.polet.si