Veliki karavan z zvezdo

Pri Mercedesu imajo letos novega E. Ta količinsko pomembni model višjega razreda je najprej speljal kot limuzina, od poletja vozi kot kupe, v dneh sredi jeseni je nared še karavan.

Objavljeno
30. oktober 2009 19.05
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Časi so napeti, in ko je model nov, ni več potrpljenja, da bi ga medili, vsako leto predstavili še kakšno novo karoserijsko izvedbo. Pri Mercedesu imajo letos novega E. Ta količinsko pomembni model višjega razreda je najprej speljal kot limuzina, od poletja vozi kot kupe, v dneh sredi jeseni je nared še karavan.

Mercedesovi veliki karavani so bili že doslej tako zajetni, da jih v peti generaciji ni bilo smiselno še povečevati. Razred E karavan letnik 2009 (doslej so mu rekli ET) je dolg 489 cm in je le centimeter daljši od limuzine in štiri centimetre od predhodnika. Nemcem je njegova podoba menda zelo všeč, v anketi Auto Bilda so bili navdušeni že nad limuzino. Mi smo vsaj glede zadka zadržani in poskusimo korektno zapisati, da je obliko znova narekovala uporabnost oziroma čim večja prostornost. Prtljažnik je z osnovnimi 695 in največ 1950 litri orjaški. Litrov je bilo skoraj toliko že prej, je pa po novem več prostora za potnike v drugi vrsti, kjer je potovanje udobno početje.

 

A moramo še enkrat pogledati v prtljažnik, ki so se mu precej posvetili: je lepo urejen in obdelan, brez izboklin, zadaj ni stopnice; čez prag lahko izvlečemo še v dnu spravljeno preprogo, če bi pač radi nanj sedli ali da ga pri nakladanju ne bi opraskali. Prtljažna vrata se standardno odpirajo z daljincem in mogoče jim je nastaviti višino, do katere se odprejo. Do ideala morda manjka še prtljažno okno, ampak snovalcem se ta možnost, ki da je BMW-jeva ideja, ni zdela potrebna. Zadnja prema ima standardno zračno vzmetenje, tako da je avto ne glede na obteženost vselej enako visok. Naslonjala druge klopi, ki se deli v razmerju 60/40, se v Mazdinem slogu podrejo že z rahlim pritiskom na vzvod. Lahkotno se sname tudi dobro delujoč rolo, ki ga lahko, kadar so sedeži v drugi vrsti zloženi, premaknemo še bolj naprej in v kombinaciji s pregradno mrežo zavarujemo sprednja potnika pred naletom prtljage. Med dodatki moramo omeniti možnost šestega in sedmega sedeža, ki ju izvlečemo iz dna, primerna pa sta za otroka do metra višine, ki se posedeta nasprotno od smeri vožnje. Pravijo, da v ZDA karavana razreda E, ki mu tam pravijo estate, stoodstotno naročajo s to opcijo.

 

V karavanskem E-ju je za volanom kot v limuzini ali kupeju, gre za kombinacijo prestiža in dobre ergonomije, le dokaj resen slog vam mora biti všeč. Ne manjka varnostne opreme, pa bencinskih in dizelskih motorjev. Za Evropo bo najbolj pogosta in najbolj gospodarna izbira dizelski CDI 200, ki pri nas stane 45 tisoč evrov. Potem gre ponudba hitro strmo navkreber, novinarjem so dali preizkusiti tudi vrhunec zmogljivosti v podobi izvedbe E 63 AMG - avto z dodelanim bencinskim osemvaljnikom in drugimi športnimi geni ter dinamično ceno čez 100 tisoč evrov. Prihodnje leto bo veliki Mercedesov karavan dosegljiv tudi s štirikolesnim pogonom 4matic, bodisi z bencinskim ali dizelskim šestvaljnikom. ET naj bi predstavljal približno petino prodaje celotnega razreda E. Za slovenski trg že sprejemajo naročila, prvi primerki pa bodo dobavljivi decembra in januarja.