Biznis na zlatih tirih

Pred državo je nov megaprojekt - gradnja drugega tira Koper - Divača. Priprave na gradnjo bi morale steči še letos. Ta hip pa smo še daleč od konsenza.

Objavljeno
07. april 2017 18.13
tlo*vlak
Mateja Babič Stermecki
Mateja Babič Stermecki
Ni ga niti v politiki niti v stroki. Vsi se strinjajo le o tem, da drugi tir neizpodbitno želimo imeti. Za koliko denarja in na kakšen način ga bomo dobili, pa je drugo vprašanje, na katerega ima (kako tipično slovensko) še v času, ko imamo že pravnomočno izdano gradbeno dovoljenje in se pripravljamo na začetek gradnje, vsak drugačen odgovor. Politiki meljejo svojo zgodbo, a spopad ne poteka samo na frontni liniji, kjer se za vpliv in svoj kos prestižne pogače trga politika. V ozadju te zgodbe tičijo tudi ostri boji med stroko: v podjetjih in inštitucijah, ki s strokovnimi utemeljitvami stojijo za tem, kar javnosti prodaja politika.

Tako se je del stroke, ki deluje preko civilne iniciative, in tiste iz negradbenih krogov Jožeta Duhovnika v zadnjih mesecih evidentno spravil nad inženirje v DRI in s tem tudi na veliko večino slovenske stroke. Kot večkrat pojasnjujejo na DRI, je namreč na tem projektu v procesih do izdaje gradbenega dovoljenja sodelovala praktično vsa omembe vredna slovenska gradbeno inženirska stroka. Medtem pa je nepripravljenost Luke Koper na ključno sodelovanje pri financiranju tega projekta del pri drugem tiru očitno prezrte in pozabljene stroke po opravljeni reviziji projekta lansko jesen izkoristil za samopromocijski napad na projekt in njegove nosilce. Več o ozadjih in povezavah pišemo v jutrišnjih Ozadjih.