Vlada, ministrstva, agencije, direktorati, uradi, službe, inštituti in vsi drugi pristojni organi, predvsem tisti, ki skrbijo za zdravo življenjsko okolje, so se že prvo minuto po izbruhu afere zaradi manipulacij pri merjenju škodljivih izpušnih plinov odločili za radikalno akcijo. Ta je takoj dobila ime »ljudska revolucija«, kar sicer ni nič nenavadnega, saj je povezana s priljubljenimi ljudskimi vozili VW. Da bi se kar se da dobro pripravili na pokrivanje te afere epskih razsežnosti, smo v uredništvu te rubrike oblikovali novo redakcijo Na izpušnih ceveh, ki je preverila odzive v našem družbenopolitičnem prostoru.
Ker imamo odločno vlado, ki ne ravna v skladu s sloganom »danes nemška vlada, že čez tri leta tudi naša«, je ta na dan izbruha afere ukazala iz prometa odpoklicati vsa sporna vozila znamke VW, ministrski predsednik pa je dal k sebi poklicati vodilne zastopnike nemškega avtomobilskega giganta in glavne prodajalce ljudskih vozil v Sloveniji. Ta ukrep je sicer povzročil precejšnje razburjenje med prebivalci, saj je VW od lani zasedal prestol na lestvici najbolje prodajanih avtomobilov.
»Ne dam vam mojega passata. Pa kaj ste znoreli? Saj sem ga plačal! Kaj se je vrnila nacionalizacija?« se je razburjal Mariborčan R. K., ko so ga seznanili z odpoklicem. Ljudem enostavno ni bilo mogoče razložiti, da so ti avtomobili škodljivci. Celjanka M. B., prav tako voznica passata, se je v znak protesta ulegla pred svoje vozilo in zašepetala: »Samo čez moje truplo!«
Odvetniki, ki so zavohali možne tožbe zoper VW, so že začeli nagovarjati ljudi, omenjali so jim tudi skupinske tožbe. Oton Wartburg, vodja odvetniške divizije, ki se pripravlja na tožbe, je povedal, da so doslej pregovorili le eno stranko. Tožila bo 97-letna K. Š. iz Postojne, ki je leta 1976 kupila prvega golfa z dizelskim motorjem. »Skoraj štirideset let sem onesnaževala mojo ljubo Slovenijo. Za to mora nekdo plačati! Če sem leta 1944 požgala vsaj tri okupatorjeva lahka vojaška vozila VW kübelwagen, ki sta jih uporabljala Wehrmacht in Waffen SS, potem bom pa zažgala še golfa in tožila,« je ogorčena K. Š., ki od izbruha afere izpušno cev ovija z medicinsko gazo in povojem, natopljenim s kamilicami. »Da vsaj malo ublažim pritisk na okolje,« je pojasnila.
Tako kot številne vlade po svetu se je tudi naša že lotila najobsežnejše avtomobilske preiskave v zgodovini države. V delo je vključila tako policijski nacionalni preiskovalni urad kot posebni oddelek na tožilstvu, afero pa bodo nadzirali tako na notranjem kot na pravosodnem in okoljskem ministrstvu. »Poglejte, jasno je, da mora biti vlada na tem področju še posebej občutljiva. VW je bila avgusta 2015 najbolje prodajana znamka avtomobilov, prav tako se je pomemben premik zgodil na vrhu lestvice najbolje prodajanih avtomobilov po znamkah. Renault, ki je vsa leta od osamosvojitve Slovenije trdno držal prvo mesto, ni več vodilni. Lani ga je izpodrinil VW, ki je tako dosegel že kar nekaj let načrtovani cilj,« je dejal pravosodni minister Goran Klemenčič.
»To pa pomeni, da je ta trenutek, če parafraziramo ime nemškega podjetja, vsaj kar zadeva jeklene konjičke, Republika Slovenija znova postala Ljudska republika Slovenija. In seveda bolj posvinjana, kot je bila takrat. Ljudje bodo morali razumeti, da so po novem škodljivi plini prvo, na kar je treba morali biti pozoren pri nakupu avtomobila,« je pristavila okoljska ministrica Irena Majcen, potem ko je odredila več akcij, namenjenih ozaveščanju.
Podatek o izpuhu škodljivih snovi je zelo pomemben za slovenske kupce. Informacijo o izpustih namreč kot najpomembnejše dejstvo pri odločitvi o nakupu zahteva natančno 0,0 odstotka kupcev, prav tolikšen delež pa jih ve, koliko njihov avto obremenjuje okolje. Glavno je, da sta tisti dve črki v krogcu nalimani na havbo.