Kajzerce: Početje Darsa ni farsa

Čakajočim v kolonah darsovci pomahajo, se jim nasmehnejo in občasno ustavijo delovne stroje.

Objavljeno
24. julij 2015 22.25
Rok Kajzer, notranja politika
Rok Kajzer, notranja politika
Ena največjih slovenskih skrivnosti 21. stoletja je po zaslugi najboljših preiskovalnih novinarjev te rubrike končno razkrita. Naša redakcija je namreč v posest dobila tajni dokument državne avtocestne družbe, ki razkriva, zakaj vsa večja dela na naših avtocestah potekajo sredi poletja in posledično seveda sredi najhujše gneče zaradi turistične sezone. Razkritja so šokantna. V nasprotju z drugimi tranzicijskimi zgodbami pa se je ta izkazala za humano, prav zato dokument Darsa s kodnim imenom »Coppertone« objavljamo v celoti.

***

Pravilnik o obnovitvenih in drugih investicijskih delih na avtocestnem omrežju (Dars, d. d., številka 2015-III/suncare, oznaka zaupnosti: poslovna skrivnost, datum nastanka: januar 2015)

1. Obnovitvena in druga investicijska dela na avtocestnem križu RS se ne smejo izvajati od 1. januarja do 25. junija in od 1. septembra do 31. decembra.

2. V obdobju od 25. junija do 1. septembra se morajo izvesti vsa dela, vendar ob točno določenem času, namreč med 12. in 17. uro. Dela v jutranjem, zgodnjedopoldanskem in večernem času so strogo prepovedana. Delavci Darsa prav tako prekinejo delo, ko temperatura pade pod 35 stopinj Celzija.

3. Vsakršna kršitev določb iz 1. in 2. člena tega pravilnika se kaznuje:

- z 2500 evri kazni za delovodjo ter odvzemom odsevnega jopiča in čelade,

- s 100 evri kazni za delavca, ki odgovorne osebe ne opozori na kršitve iz 1. in 2. člena tega pravilnika. Oseba se kaznuje tudi z odvzemom pariške salame iz sendviča za malico.

4. V času trajanja del morajo odgovorne osebe Darsa na terenu zapreti in zožiti čim več avtocestnih odsekov, zlasti tistih, ki vodijo proti mejnim prehodom s Hrvaško. Do tranzitnih turistov se morajo vesti dostojno in gostoljubno. Čakajočim v kolonah naj občasno pomahajo, se jim nasmehnejo in po potrebi za največ pet minut ugasnejo delovne stroje, da bodo lahko ti v miru uživali v pogledu na moderne protihrupne ograje.

5. Da bi tranzitne goste in domače turiste čim dlje zadržali v naši državi, se vodstvo Darsa dogovori z mejno policijo, da ta upočasni postopke na mejnih prehodih. Če vodje Darsovih delovišč na posameznih odsekih ocenijo, da je to potrebno, turiste seznanjajo z lepotami naše dežele. Ta člen ne velja za avtocestni odsek Šentilj–Ptuj, ker morajo turisti kupiti vinjeto za nekaj kilometrov. Grozi namreč možnost fizičnega spopada.

Obrazložitev pravilnika

V skladu z družbeno odgovornostjo in človekoljubno naravnanostjo družbe, še posebej v odnosu do fizične delovne sile na terenu, Dars prepoveduje delo v pomladanskem, jesenskem in zimskem času. Takrat so namreč zelo velika vremenska nihanja, kar je nevarno za zdravje naših delavcev. Zato Dars dovoljuje dela le v poletnem času in šele takrat, ko temperatura preseže 35 stopinj Celzija. S tem skrbi za prijetno zagorelost delavcev, ki se lahko nato med svojim dopustom z rjavo barvo ponašajo na plaži in v družbi. V ta namen jim družba zagotavlja tudi modne slamnike in sončno kremo s faktorjem 100, ki jo ekskluzivno polnimo na cestninski postaji Log.

Dela izključno poleti, v času dopustov in povečanega turističnega prometa, so humanitarno naravnana tudi do uporabnikov avtocest, saj so te polno prevozne v času, ko je mraz in se dogajajo vremenska nihanja, ki dokazano slabo vplivajo na voznike. Poletno potovanje tako v korist voznikov poteka ob stabilnem sončnem vremenu in stabilnih temperaturah, voznikom pa se ni bati, da bi doživeli snežne zamete in druge motnje, povezane z nenadnimi spremembami vremena. Poleg tega jim odločitev Darsa omogoča jasen pogled na lepote države v času, ko več ur stojijo v zastojih zaradi delovnih zapor ali nesreč, ki so posledica obnovitvenih del.

Ta pravilnik bo veljal tudi prihodnjih 10 let.