Canali: Klasika, ni dvoma

Italijanska znamka je ob Brioniju, Cornelianiju in Kitonu prva izbira za poslovne moške.

Objavljeno
28. april 2017 14.38
Aleš Čakš
Aleš Čakš

V nekaterih poslovnih okoljih inteligentnost in učinkovitost poslovnežev ne gresta skupaj s formalnim oblačenjem. V spletnem Business Insiderju denimo ugotavljajo, da v visokotehnoloških podjetjih izvršni direktorji učinkoviteje delajo v vsakdanjih oblačilih, podobno kot inženirji, ki v teh podjetjih razvijajo in oblikujejo izdelke.

V spletnem časopisu zavračajo miselnost, da so pomembni samo poslovneži v izbranih formalnih oblačilih, in se še pošalijo, da niso vsi »formalneži« plehki in neučinkoviti pri delu, čeprav jih veliko pogosto deluje precej naivno. A tudi ne zanikajo, da so v nekaterih industrijah in panogah formalne obleke še vedno »nujno zlo« oziroma kot športne uniforme.

Nova moška doba

Canali je klasika, o tem ni dvoma, a je v zadnjih letih precej prevetril svoje kolekcije in jih približal mlajšim, urbanim moškim, ki želijo v klasični obleki več barv, detajlov in pridiha modernosti. Predvsem zato vsakič, ko sem na njihovi modni reviji v Milanu, komaj čakam novih kolekcij, da se prepričam, kako se lahko večna klasika s sodobnimi oblikovalskimi vizijami spremeni v trendovsko podobo za moške nove dobe.

Ta italijanska znamka višjega cenovnega razreda ima v Italiji sedem tovarn in več kot 1300 krojačev, ki izdelajo tudi 1600 hlač na dan in 250 tisoč kosov oblačil na leto. Canali, ustanovljen je bil pred 83 leti, je lani ustvaril prek 250 milijonov evrov prihodkov ali 10 odstotkov več kot predlani. Poslovneži po vsem svetu se čedalje pogosteje odločajo za to znamko, tudi Azijci, zanje je Canali pred štirimi leti odprl tri velike trgovine – v Hongkongu, Kuala Lumpurju v Maleziji in Šanghaju na Kitajskem. A odprtja novih trgovin še ni konec; Canali namreč snuje še eno veliko prodajalno v Seulu v Južni Koreji. Znamka daje prednost telesu prilegajočim se krojem, vrhunskim materialom, kot so kašmir, alpaka in angora volna pa soboljevina in sibirska kuna, ter barvam. Prestižnost se odraža tudi v cenah: obleke stanejo okoli 1500 evrov, usnjene poslovne torbe 800 evrov, šali iz kašmirja približno 250 evrov. Prednosti Canalija sta udobnost in nosljivost. Največ oblačil znamka proda v ZDA (33,5 odstotka), sledijo azijski trgi (23,5 odstotka, na prvem mestu je Kitajska), v Italiji pa prodajo 12 odstotkov vseh izdelkov. Po svetu ima Canali 236 trgovin, samo na Kitajskem v 35 mestih več kot 60! Prvo so na Kitajskem odprli leta 2002.

50. leta in sodobnost

Kolekcijo za jesen in zimo 2015/16 je na primer ustvaril modni posebnež Andrea Pompilio. Prav on je tisti, ki je osvežil podobo Canalija in z novim DNK nagovoril mlajše, manj modno konservativne moške. Kaj je zares spremenil Pompilio, da se je Canali tako »pomladil«? Seveda je obdržal vrhunske materiale, oblikoval zelo kratke suknjiče z dvorednim zapenjanjem, volnene puloverje in pulije ter hlače z geometrijskimi vzorci, med barvami pa so na površje prišle tudi rumena, bela in petrolejsko modra. Drzni oblikovalec je zapovedal plašč v slogu marsovca in čevlje, ki spominjajo na gojzarje, a v bolj prefinjeni različici. Novi Canali je postal preplet klasike petdesetih let minulega stoletja in sodobnih modnih zapovedi.

V Milanu je Canali na zadnji modni reviji v začetku leta spet prikazal sofisticirano sodobno klasiko, primerno za poslovneže. Z novo kolekcijo jim znamka (tokrat brez Andree Pompilia) svetuje obleke v svetlo sivi, rjavi in svetlo modri barvi, namesto kravat bodo lahko moški izbirali tanke svilene rute z geometrijskimi vzorci. Večje poslovne torbe bodo lahko zamenjali z manjšimi usnjenimi torbicami z lesenim ročajem, aktualne bodo tudi tanke semiš jakne v pastelnih barvah, med materiali pa žakar, bombaž, svila. Nova Canalijeva moda rahlo spominja na retro slog, ki se že nekaj let vztrajno meša z aktualnimi modnimi trendi.

Svežina in nova »drznost« večne klasike sta opazni tudi pri oblačilih, ki jih predstavlja obraz Canalija – z oskarjema nagrajeni ameriški igralec in producent Michael Douglas. V petdesetletni karieri si je status ene največjih hollywoodskih zvezd zagotovil s prepričljivo igro v filmih Usodna privlačnost, Wall Street (za katerega je leta 1987 dobil oskarja) in Prvinski nagon. Modni kritiki pa niso mogli mimo njegove vloge v filmu Legende v Vegasu, kjer je v družbi legendarnih Roberta De Nira, Morgana Freemana in Kevina Klina izstopal v prefinjenih suknjičih s podpisom Canali. •