Italijansko oblikovanje v Amsterdamu

Hotel Conservatorium, Amsterdam

Objavljeno
10. oktober 2013 13.16
Smilja Štravs, Kult
Smilja Štravs, Kult

V Amsterdamu so pred letom dni odprli hotel Conservatorium – avtor interjerja prenovljene stare zgradbe v središču mesta je italijanski oblikovalec Piero Lissoni. Hotel je v središču mesta, v neposredni bližini muzejske četrti in osrednjih kulturnih znamenitosti. Večina teh datira iz 17. stoletja, ki ga zgodovina opredeljuje kot zlato dobo Amsterdama. Lansko odprtje hotela Conservatorium je sovpadlo z razširjeno prenovo območja muzejske četrti, ki je trajala deset let (lani so odprli prenovljeni muzej moderne umetnosti Stedeljik, letos pa osrednji nacionalni muzej Rijks). Poleg muzejev so v bližini hotela odlične trgovine, restavracije in kavarne.

Arhitekt Piero Lissoni je svojo vizijo projektiranja zastavil kot srečanje zlate dobe Amsterdama, torej 17. stoletja, s sodobnim italijanskim oblikovanjem 20. in 21. stoletja. Hotel stoji na mestu nekdanjega glasbenega konzervatorija Sweelinck, kar pove že njegovo ime – in že to dejstvo ustvarja v hiši posebno razpoloženje. Poslopje konzervatorija sicer ne sodi v omenjeno zlato dobo, zgrajeno je bilo namreč konec 19. stoletja – kot mestno poštno hranilnico ga je načrtoval nizozemski arhitekt Daniel Knuttel, znan po zmožnosti kreiranja in združevanje enostavne ter funkcionalne forme.

Rekonstrukcija poslopja, ki je bilo zadnja leta zapuščeno, je bila uvod v urbanistično prenovo celotnega območja, ki smo ji priča v zadnjem letu. Piero Lissoni, arhitekt, oblikovalec pohištva in specialist za oblikovanje interjerja iz Milana, se je odločil za spoštovanje stoletne tradicije in ohranitev Knuttelove osnovne funkcionalistične ideje, ta pa se je odlično ujela z Lissonijevim modernim konceptom arhitekture in oblikovanja.

Ne glede na bogato zgodovinsko ozadje, je hiša prepojena z Lissonijevim osebnim oblikovalskim slogom. Lissoni velja za enega vidnejših italijanskih arhitektov našega časa. Slovi po sicer strogem, zadržanem in treznem oblikovanju, vendar drugače od večine oblikovalskih praks, ki jih lahko označimo z omenjenimi tremi pridevniki, njegovi projekti ne delujejo hladno in sterilno. V Conservatoriumu gre za zelo posrečen spoj starega in novega, tradicionalne holandske rdeče opeke, velikih površin stekla in ščepec črne kovine. Lissoni uporablja veliko sive barve, toplino in mehkobo pa v svoje ambiente vnese z drobnimi poudarki v svetlejših, živahnejših barvah.

Prevladujejo torej sivi, ubiti toni in nebarve – to so barve kamna in lesa, ki jih najdemo v naravi in jih Lissoni uporablja za velike površine, medtem ko ambient razgiba zgolj s posameznimi barvnimi preskoki. Ti so v skupnih prostorih, kot sta sprejemna avla in jedilnica, močnejši, medtem ko so v sobah manj opazni. V hotelu Conservatorium se je odločil za zelene poudarke v nekaj različnih odtenkih, od strupeno zelene za stole v jedilnici do nežnejšega rumeno zelenega odtenka za preproge v sprejemni avli.

Lissonijevo čisto oblikovanje je hibrid modernistične estetike iz sredine prejšnjega stoletja in sodobne minimalistične, vendar igrive in zračne forme. Slednje, torej zračnost, predstavlja temeljno značilnost ambienta hotela, ki ga definira velik osrednji prostor, urejen kot zastekleno notranje dvorišče. Črni kovinski profili in velike steklene površine dajejo prostoru resnost in hotelsko težo, medtem ko njegova precejšnja višina ustvari prijetno in ravno prav transparentno ozračje z ogromno naravne svetlobe.

Pohištvo je italijansko, strogo in klasično, zanj so poskrbeli uveljavljeni italijanski proizvajalci: Cassina (hotelske sobe in osrednje zastekleno dvorišče), B&B Italia (drugi skupni prostori) in Poliform (prostori za sprostitev, fitnes). Italijanske so tudi luči proizvajalca Flos, medtem ko je Lissoni bolj osebno razpoloženje v prostoru pričaral z nekaterimi antikvitetami, denimo s starinskimi azijskimi preprogami, ki v sicer zadržan ambient vnesejo domačnost in udobje.

Nastal je ambient, ki ga odlikujeta italijanska oblikovalska eleganca in odločilna severnjaška transparentnost, v njem pa se v velikem slogu kaže čudovito ravnovesje med lepim oblikovanjem, hotelskim gostoljubjem in toplino. Conservatorium odlikuje pričakovano hotelsko udobje, ki ga je Lissoni odlično povezal z domačnostjo, ki ga sam navaja kot ključni element svoje oblikovalske forme.

Hotel sestavlja 129 sob v osmih nadstropjih, ki omogočajo največje hotelsko udobje v kategorijah superior, deluxe in grand deluxe. Ponuja sobe in suite različnih velikosti; pri njihovem snovanju je Lissoni izkoristil originalno izredno višino stropov, kar mu je omogočilo, da je skoraj polovico sob v hotelu lahko zasnoval dvoetažno.

Te sobe odlikujejo tudi originalna izredno velika okna ter izpostavljeni in restavrirani konstrukcijski elementi. Vse sobe imajo veliko naravne svetlobe, velikosti pa se gibljejo od 30 do razkošnih 170 kvadratnih metrov, kolikor meri največja. Hotel na tisoč kvadratnih metrih je seveda opremljen z velnesom – bazenom, savno, masažnimi saloni... Conservatorium je hotel najvišjega razreda, saj so cene od 355 evrov za sobo na noč.