Marchesa, modna hiša Weinsteinove žene

Ali bo modna hiša Marchesa, znana po frfotajočih princesastih oblekah, preživela škandal Weinstein?

Objavljeno
16. februar 2018 17.31
Saša Bojc
Saša Bojc

Zvezdnice so se na zlatih globusih odele v črno, na rdeči preprogi pa povsem pričakovano tudi v črnini ni bilo opaziti stalnih »spremljevalk« – slavnostnih kreacij modne hiše Marchesa Weinsteinove (nekdanje) žene Georgine Chapman in njene sošolke Keren Craig.

Chapmanova je že teden dni po izbruhu afere oktobra lani sporočila, da se ločuje od Weinsteina (januarja naj bi že dosegla ločitveni sporazum), za revijo People pa med drugim povedala, da jo boli srce zaradi žensk, ki so trpele zaradi teh nedopustnih dejanj. V tistih trenutkih je medije prosila za spoštovanje zasebnosti, a tudi kot modna oblikovalka ostaja zadržana. Predjesensko kolekcijo Marchese, ustvarjeno po navdihu nočne vrtne zabave in bogatih silhuet, v črnih, modrih, rdečih in zlatih tonih, sta s Craigovo modnim novinarjem v začetku prejšnjega meseca razposlali samo na fotografijah, ne pa je kot ponavadi predstavili v živo, predvčerajšnjo modno revijo Marchese na aktualnem newyorškem tednu mode pa sta odpovedali. Ali bo Marchesa, znana po frfotajočih princesastih in večernih oblekah pa tudi dodatkih, čevljih, nakitu in konfekcijski liniji Machessa Notte ter poročnih oblekah, preživela Weinsteinove zlorabe, bo treba še počakati, so pred nedavnim zapisali tudi na vplivnem modnem portalu Women's Wear Daily. A kot so izvedeli, je iz prodaje niso umaknili pri njunem prvem prodajnem kanalu, prestižni veleblagovnici Bergdorf Goodman na newyorški Peti aveniji, češ da že od začetka podpirajo delo Georgine Chapman in Keren Craig, zato ga bodo tudi v prihodnje. Prav tako sodelovanja z Marcheso niso odpovedali v salonih s poročnimi oblekami.

Skupaj s sošolko Keren Craig

Da je Weinstein pripomogel k skokovitemu preboju dotlej povsem neznane znamke Marchesa naravnost na sredino rdeče filmske preproge tako, da je igralke iz svojih filmov v to prisilil, so zdaj potrdile tudi prisiljene. Med prvimi je bila »razočarana gospodinja« Felicity Huffman, ki je zatrdila, da je zato leta 2006 prišla po zlati globus za film Transamerica v beli dolgi obleki z globokim dekoltejem Marchesa. Pri Hollywood Reporterju so (tako kot tudi na marsikaterem drugem spletnem naslovu) že sredi oktobra sestavili seznam zvezdnic v oblekah Marchese, ki so zaigrale tudi v filmskih projektih Harveyja Weinsteina.

Georgina Chapman je znamko Marchesa ustanovila z nekdanjo sošolko Keren Craig z londonskega kolidža za umetnost in oblikovanje Chelsea, poimenovali pa sta jo po ekscentrični italijanski modni ikoni s konca 19. stoletja, ki je zaznamovala tudi prvo polovico 20. stoletja, aristokratinji Marchesi Luisi Casati, ki je sebe štela za živečo umetnino. Marcheso sta ustanovili leta 2004, torej istega leta, ko je Georgina Chapman začela razmerje s tedaj še sveže ločenim, 24 let starejšim Weinsteinom. Kot oblikovalki sta bili tedaj ne samo zelo neznani, temveč tudi zelo neizkušeni, a v zgolj sedmih mesecih sta na rdečo preprogo prišli z rdečo obleko z zlatimi vezeninami, v katero sta oblekli Renée Zellweger za londonsko premiero Bridget Jones: Na robu pameti. Leto pozneje je Cate Blanchett prišla na italijansko premiero Aviatorja v zlati obleki precej podobnega kroja in že leta 2006 se je Marchesa uvrstila med deset finalistov za nagrado CFDA/Vogue Fashion Fund, torej za obetavne ameriške oblikovalske talente. V naslednjih letih se je prepoznavnost modne hiše vzpenjala v skladu s slavo igralk, ki so jo nosile: od Anne Hathaway, Kate Hudson in Scarlett Johansson do Sandre Bullock, Penelope Cruz, Sarah Jessice Parker in Demi Moore. Ena najbolj opaženih kreacij je bila živo rdeča obleka pevke Rite Ora na lanskem prestižnem dogodku Met Gala v newyorškem metropolitanskem muzeju.

 



Kaj drugega kot o kolekcijah na domači spletni strani Marchese ni mogoče izvedeti; pod rubriko O nas zeva belina. Enega najbolj slikovitih opisov o njej ponuja zapis novinarke Francesce Babb v britanskem Telegraphu, ko se je pred časom podala v njihov oblikovalski studio na West Village na Manhattnu. Po njem se je razgledala kot gostja Georgine Chapman, ki je tam začela delati leta 2006. Njena pisarna je gledala na Manhattan, z ene strani tudi na Empire State Building, stene pa so krasile uokvirjene družinske fotografije. V studiu je bilo tedaj polno manekenk na pomerjanju, hodnike so napolnjevali regalniki s čevlji Louboutin, ki so spremljali kreacije Marchese na vsaki modni reviji, v recepciji so bili razstavljeni Marchesini najboljši kosi. Vse skupaj je novinarka opisala kot zelo impresivno, a še vedno dovolj intimno, da je Chapmanova po imenih poznala vseh svojih štirideset zaposlenih. Priznala ji je, da ima rada vse pod nadzorom in da je deloholik.

Idilično otroštvo

Chapmanova je odrasla v Richmondu v jugozahodnem delu Londona v tako rekoč idilični družini. Hodila je v isto šolo kot Kate Middleton, na Marlborough, izobraževanje je nadaljevala na Chelsei in med drugim delala kot natakarica, garderoberka, celo serviserka smuči v neki športni trgovini. Tam so jo opazili agenti in jo najprej kot manekenko pripeljali na modne brvi, po katerih je stopala šest let. Preizkusila se je celo kot igralka.

Njen oče podjetnik in mama novinarka sta od malega podpirala njene sanje o modnem svetu. Po maminem pripovedovanju se je s škarjami in tkaninami igrala že pri treh, štirih letih, posel pa je začela v svojem stanovanju na zahodu Londona, kjer je izdelovala obleke za maloštevilčne stranke in se nato preselila v majhen studio v Sohu. Njen globalni uspeh se je začel, vsaj tako se je glasila uradna verzija, ko se je po nasvet obrnila k Tamari Mellon, soustanoviteljici prestižne znamke čevljev, torbic in dodatkov Jimmy Choo. »Tamara Mellon mi je povedala, da se je med podeljevanjem filmskih nagrad odpravila v hotel Peninsula v Los Angelesu, se tam srečevala s stilisti in tako dosegla, da so dekleta obula njene čevlje za na rdečo preprogo. Tako sva tudi midve s Keren odšli v Peninsulo, razstavili kakšnih deset oblek in se srečevali z ljudmi, med njimi je bila tudi slavna stilistka Rachel Zoe. Potem sva prišli v stik z vplivno publicistko Nanci Ryder in jo prosili, naj naju predstavi. Renée Zellweger je bila ena od njenih strank, zato naju je prosila, naj ji pošljeva skice. Renée je izbrala eno in je bila prva slavna oseba, ki je nosila Marcheso,« je Georgina Chapman povedala za Telegraph.

Nazaj že takoj po porodu

Tako je ustvarjanje za slavne in bogate postalo del njenega posla, ki so ga oglaševali članki, poročila s podelitev nagrad in drugih družabnih dogodkov ter pozitivne modne kritike. A kljub vsemu ni mogoče zanikati, da Chapmanova delu ni bila predana. Že tri dni po tem, ko je avgusta 2010 rodila deklico, je prišla v studio, da bi dokončala zadnje podrobnosti pred modno revijo na newyorškem tednu mode. »Potem sem si vzela prosti teden, nato je bilo treba dokončati linijo poročnih oblek, ki smo jih predstavili štiri tedne zatem. Čudovito je imeti tako kariero, toda ne moreš imeti vsega. Hočem biti tudi mama, zato je treba vse skupaj uskladiti. Sodelavcem nisem mogla reči, adijo, se vidimo čez tri mesece. Tako sem srečna zaradi svojega dela, da se ne morem pritoževati, če nisem izkoristila porodniškega dopusta,« je dejala takrat kot novopečena mamica, ki je v studio nosila tudi prvorojenko Indio Pearl. Danes je stara sedem let, njen bratec Dashiell pa štiri. Povedala je še, da si nikoli ni mislila, da bo tako uspešna.

 


Druga polovica Marchese Keren Craig je vselej ostajala v senci. O njej je mogoče izbrskati, da je tri leta, preden sta začeli ustvarjati pod imenom Marchesa, delala kot oblikovalka tekstila. Če držijo navedbe Wikipedie, kot svobodna ustvarjalka celo za modni hiši Dolce & Gabbana in Calvin Klein. Je prav tako mama dveh otrok, na njuno delo s Chapmanovo pa naj bi najbolj vplivali modni oblikovalci in oblikovalke Madame Grès, Madeleine Vionnet, Vivienne Westwood in Alexander McQueen. Čeprav so že tedaj, ko sta Georgina Chapman in Keren Craig začeli posel, o njiju govorili, da nimata nič, razen denarja v ozadju – v njun modni posel sta poleg bratov Weinstein vložila tudi vplivna newyorška nepremičninska investitorja Giuseppe Cipriani in Steven C. Witkoff iz Witkoff Group –, je kljub vsemu marsikatero kreacijo Marchese mogoče označiti tudi za izstopajočo ali vsaj všečno. Tudi na spletnem portalu Vogue so med najboljšimi trenutki Marchese izpostavili med drugim pudrasto obleko britanske igralke Mische Barton s podelitve nagrad bafta leta 2006, črno z zlato vezenino, ki jo je oblekla plesalka in kostumografinja Dita Von Teese leta 2007 na plesu na 69 Regiment Armory v New Yorku, rdečo, v kateri je prišla hollywoodska zvezdnica Anne Hathaway na podelitev oskarjev leta 2008, svetlorožnato, ki jo je nosilo nekdanje Bondovo dekle Halle Berry leta 2009 na šanghajskem filmskem festivalu, sivomodro, v kateri je britanska igralka Naomi Watts prišla na canski filmski festival leta 2014, sivo tilasto obleko, posuto z belimi rožami, ki jo je predlani nosila češka manekenka Karolina Kurkova na Met Gala, in tisto, ki jo je nosila na podelitvi oskarjev leta 2015 ... Se bo seznam Marchese še (kdaj) nadaljeval s slavnimi imeni ali se je za vedno končal? •