Moda za mlade

Blagovna znamka Nieuw Jurk.

Objavljeno
05. september 2013 15.38
Smilja Štravs, Kult
Smilja Štravs, Kult

Na devetnajstem tednu mode, ki je poleti potekal v Amsterdamu, se je z novo kolekcijo predstavila mlada nizozemska modna oblikovalka Esther Meijer, domačinka iz Amsterdama, ki že ima lastno blagovno znamko; poimenovala jo je Nieuw Jurk. V resnici gre pri imenovanju znamke za posrečeno besedno zvezo, saj Nieuw Jurk, poleg očitne etimološke povezave z današnjim ameriškim velemestom, v nizozemskem jeziku pomeni tudi nova obleka.

Meijerjeva je diplomirala na akademiji za umetnost in oblikovanje v Arnhemu s kolekcijo Going Ape in Nieuw Jurk, v kateri je Nieuw Jurk označila kot izmišljeno mesto, njene manekenke in manekeni pa so predstavljali tolpo mladostnikov, ki v njem živijo. Danes ima New York, zapisano tako ali drugače, veliko obrazov, gotovo pa je tudi prava izbira za poimenovanje mode, ki se spogleduje z mladostjo, energijo in brezkompromisnostjo.

Esther Meijer je vizijo blagovne znamke Nieuw Jurk oblikovala na podlagi mladinskih subkultur, ki jih poznamo pod imeni hiphop, rave, gothic in grunge in so nastale v ameriških velikih mestih oziroma zlasti njihovih velikih predmestjih. Moda Esther Meijer je mešanica vseh teh zelo različnih mladinskih slogov bivanja, kar pomeni, da pred seboj nimamo klasične darkerske črne slike; črna je zgolj ena od osnovnih barv, ki jih Esther kombinira z drugimi. Rada ima zelo žive, neonske barve in odštekane kombinacije, ki so za običajnega potrošnika videti precej neprilagojene, če že ne ekscentrične in čudaške.

Nieuwjurkerji Esther Meijer imajo radi življenje in so preprosto kul, kot pravi sama. Viharna moda, katere letnica nastanka sega v leto 2009, ima jasen koncept in smer. Ciljna publika so mladi, ki želijo biti drugačni in želijo izstopati po najbolj radikalnih pravilih izstopanja. Osnovno pravilo njene mode je razkazovanje telesa in privlačnih atributov posameznika oziroma posameznice.

Da je slednje ključni element, lahko razberemo tudi iz dejstva, da je Esther za eno od manekenk na svoji reviji najela znano holandsko pornozvezdo in model Bobbi Eden. Dolge noge in zapeljiva ritka so v Nieuw Jurku zelo pomembno in cenjeno blago, Esther pa se trudi, da bi izumila še kakšen inovativen način, kako pokazati lepe telesne dele. V duhu uličnega vznemirjenja nastaja barviti jezik njene mode. Esther eksperimentira z barvami in oblikami, teh pa mlada telesa veliko prenesejo. Nieuw Jurk je blagovna znamka, ki ponuja veliko uniseks oblačil, zlasti majice, puloverje in hlače, primerne za oba spola. Poudarek je na nosljivosti, praktičnosti in smislu za humor.

Oblačila Esther Meijer so ustvarjena za zabavo, za zelo divjo zabavo. To je mladostna in pubertetniško prismuknjena moda. Ves čas se ji zdi, kot bi se vrnila v otroštvo, tako podoživlja tisti radostni čas brez pravih obveznosti in skrbi za vsakdanji kruh. V življenju najbolj ceni mir na svetu in čisto okolje. Seveda je fino tudi, če ima človek nekaj denarja pod palcem, da lahko zasluži za dostojno življenje, za počitnice, za umetnost in dizajn.

Nizozemski modni strokovnjaki so si edini, da gre pri delu Esther Meijer vsekakor za močan vpliv uveljavljenega nizozemskega modnega oblikovalca Basa Kostersa, pri katerem je Esther opravljala pripravništvo. Pri njem naj bi se nalezla kričečih neonskih barv, nenavadnih volumnov in seksualnega značaja oblačil. Bas jo je naučil, da je treba modo jemati s humorjem, pa vendar karseda resno; ne nazadnje gre za blago, ki ga je treba vsako sezono spet in spet prodajati kupcem.

Nasploh za nizozemsko oblikovalsko sceno velja, da je »čudna«; čudnost je postala prepoznavna lastnost nizozemskih kreativcev, ki to poudarjajo in jo v tem duhu tudi tržijo. Esther Meijer je torej še ena rožica iz čudnega nizozemskega šopka, ki prisega na ekscentričnost na prvo žogo in krojaške variacije, kakršne bi na sončni strani Alp morali iskati z lučjo pri belem dnevu.

Na Nizozemskem je prav za takšne primere veliko več temine in dežja (z izjemo letošnjega leta, ko imajo menda tudi na severu vroče poletje). Meijerjeva na svoji modni poti bolj kot na estetiko, ki je surova in vulgarna, prisega na sporočilo. Želi si, da bi vsi ljudje na svetu živeli v miru in složnosti – ali je to res mogoče razbrati iz njenega pornografskega pristopa k modi, pa je drugo vprašanje.