Štručka za ležanje, hrenovka za pod glavo

Nova kuhinja Selettija in Studia Job

Objavljeno
01. september 2017 12.09
Saša Bojc
Saša Bojc

Hitro življenje, hitra hrana in – hitro pohištvo, kakor se na prvi pogled najhitreje ponuja pridevnik za nove oblazinjene kose iz kolekcije Un_Limited Editions, ki so se porodili iz sodelovanja med italijansko znamko nenavadnih uporabnih reči Seletti in dvojcem više s severa Evrope, ki ustvarja pod imenom Studio Job. Čeprav so jih premierno predstavili že spomladi na milanskem pohištvenem salonu, bodo poleg stolčkov iz kolekcije Toiletpaper in mehkih zof Comfy Marcantonia med njihovimi glavnimi aduti tudi na pariškem Maison & Objet, ki se odpira natanko čez teden dni. Bolj kot to, da s svojo izvirno nadrealistično podobo naravnost zbodejo v oči, vabijo, da bi se uporabniki zavalili nanje in se predali mehkobi štručke, si pod glavo namestili hrenovko ali rezini paradižnika in kumare. Tisti, ki jim je ta porcija preveč, si posedanje krajšega daha in bolj vzravnane drže lahko privoščijo v manj zajetnem hamburgerju.

Tako imenovano kolekcijo Un_Limited Editions pa zaokrožajo še cenovno dostopnejše različice Tiffany Tree Lamp in Banana Lamp, svetovno znani svetilki Studia Job, ki sta že v njihovi omejeni seriji postali simbola kreativnosti šefov studia in ustvarjalcev maksimalističnega sloga – Joba Smeetsa in Nynke Tynagel, ki sta bila tudi par. Ko sta se razšla, si očitno nista mogla pomagati, da tudi tega življenjskega mejnika ne bi upodobila v tridimenzionalnem uporabnem kosu. Njuno romantično nesrečo po skoraj dveh desetletjih skupnega življenja sta leta 2015 prelila v čajno mizico, ki ima za podnožje čelno trčenje dveh vlakov, za odlagalno površino pa porezan oblak pare, ki se je ob tem sprostil. In to je nov val energije, ki bo tudi v prihodnje ohranjal njuno poklicno sodelovanje, sta prepričana. Ko so ju vprašali, kako je videti njun ustvarjalni proces, sta odgovorila, da čeprav se projekti med seboj tako zelo razlikujejo, je na koncu vedno enako: analiziraš nalogo in se nanjo odzoveš najbolje, kakor se lahko v danih okoliščinah.


Job Smeets in Nynke Tynagel sta se spoznala na akademiji za oblikovanje v Eindhovnu na jugu Nizozemske, kjer sta tudi diplomirala, studio pa ustanovila leta 2000. Zdaj deluje na dveh lokacijah in dveh državah, v Antwerpnu v Belgiji in Amsterdamu na Nizozemskem, ter posega na področje arhitekture, oblikovanja, umetnosti, glasbe in televizije. Slovita po tem, da na novo interpretirata uporabno umetnost za sodobne čase, njun pristop pa je bliže tradicionalni obrti kot industrijski proizvodnji, četudi ustvarjata za velike igralce, kot so Bulgari, Swarovski, Bisazza, Venini, Land Rover, Viktor & Rolf in Moooi. Slog? Obilen, bogat, zapleten in ironičen. Studio Job kombinira visoko raven ročnega dela z ekstremnim okrasjem, ikonografija pa je enkrat prežeta z grbi, drugič kot iz risank, njen razpon pa sega od monumentalnega do primitivnega. Prav zaradi kombiniranja vsega tega je slog Studia Job označen tudi za neogotski. Njuna dela so prejela različne nagrade za oblikovanje, bila so razstavljena v najbolj slavnih muzejih in galerijah po svetu in so uvrščena tudi v zbirke že več kot štiridesetih ustanov.

Začelo se je na vrtu

Še sveži (kavč) hot dog, (enosed) hamburger ter (mehke) rezine zelenjave pa niso samo cenovno dostopnejši »prigrizki« z njunim podpisom za sladokusce, temveč predvsem prvi izlet Selettija v svet oblazinjenega pohištva, ki je logično nadaljevanje njihove stalne rasti. Prvi plodovi sodelovanja med Selettijem in Studiem Job so dobesedno padli na vrt. Vse se je začelo, ko se je prvi mož Selettija Stefano Seletti odločil, da si med izdelki svoje znamke želi sodobno različico ikoničnega viktorijanskega pohištva, kakršnega so skrivali vrtovi konec 19. stoletja. Razmišljal je, kdo bi bil dovolj nor, je povedal v intervjuju za spletni portal Designboom, da bi naredil nekaj tako drznega. Ko je o tem debatiral z oblikovalcem Fabiom Novembrom in mu je zaupal, da želi stopiti v stik s Studiem Job, je izvedel, da sta Job in Nynke njegova prijatelja. Nastala je kolekcija, ki je požela velikanski uspeh, Seletti pa je pristal v prijateljskem krogu Studia Job.

 


Seletti je v stalnem lovu za imeni, ki so pripravljena podirati ustaljene vzorce, njihovo geslo je, da je revolucija edina rešitev! (Revolution is the only solution!) In to predvsem na trgu. Ker se z velikimi igralci v svetu oblikovanja ne morejo meriti, si utirajo stranske poti, ki pa so jih prav tako pripeljale med velike. Selettijeve izdelke je namreč mogoče najti tako na policah Rinascenta kot na mnogo imenitnejših naslovih, kakršna sta 10 Corso Como in Rossani Orlandi v Milanu, ljubitelje drugačnosti, ki jih minimalizem in poštirkanost ne zanimata, pa čakajo tudi v Fleuxu v Parizu, v prodajalni slavne MoMA v New Yorku in nekaj mesecev tudi v prvi samostojni trgovini na milanskem Corsu Garibaldi. Njihove kupce pa druži to, da si privoščijo določen kos ravno zaradi tega, kar je. In prav zato je njihov najuspešnejši prodajni kanal – splet, saj zaobjame tako zelo različne ljudi, ugotavljajo.

 


Vse za uspeh

Dostopnost je del Selettijeve DNK, poudarja Stefano Seletti, ki se je že takrat, ko so še uvažali servise iz Kitajske za nakupovalne centre, tudi tem izdelkom trudil dodati nekaj več, denimo, flouroscentne barve. Prepričan je, da vlada veliko zanimanje za dobro in dostopno oblikovanje, kar se mu je ne nazadnje tudi potrdilo. V sodelovanju s Studiem Job pa uživa predvsem zato, ker sta Job in Nynke strastna in ker neznansko ljubita to, kar počneta. »Kateri koli čas v dnevu ali dan pokličeš Joba, vedno dvigne telefon ali ti odpiše. Vedno je pripravljen najti rešitev na kateri koli problem, pa četudi je najmanjši. In vselej je rešitev kreativna. Zelo pomembno pa je tudi, da imata Job in Nynke veliko znanja o materialih in proizvodnih procesih, stoodstotno sta predana projektu in se trudita narediti vse, da bi ga obrnila v uspeh. Potem pa je tu še zelo poseben osebni odnos in to je tisto, kar ima od vselej rad. Job in Nynke pa podobnosti s Selettijem vidita v tem, da hitro razmišljajo in si upajo stopiti naprej, četudi morebiti stopnic niti ne vidijo. »Stefano Seletti razmišlja kot umetnik in to je tisto, kar potrebujemo v oblikovanju! Ne pa še ene uveljavljene znamke z dolgočasnimi prefabriciranimi cilji. Takih je dovolj okoli nas.

Blagovne znamke, kot so Gufram, Seletti, Toiletpaper, Design Pride in Blow, so umetniške pobude inovativnih možganov in neuveljavljenih pristopov. Gre za pobude, ki temeljijo na prijateljskih vezeh in odprtih glavah, ki delajo skupaj in pošiljajo dobre vibracije. Seveda gre za izdelke, da, toda še bolj za to, da si del umetniške čarovnije. Gre za svobodo,« jih opisujeta. Že s poimenovanjem še ene svoje kolekcije za Seletti – Blow – sta se zelo svobodno poigrala z mnogimi konotacijami, ki jih prinaša zapis Blow by Job & Selleti in se pri tem zabavala. Po njunem videnju pa je ta sveža, mladostna in zabavna popartistična znamka, ki daje vtis poulične umetnosti, kot ready-to-wear kolekcija slavne modne hiše. •