Resnična Malèna

Prvih petdeset let Monice Belluci

Objavljeno
03. oktober 2014 15.01
Saša Bojc, Kult
Saša Bojc, Kult

»Sem živa, imam dve hčerki, ki ju obožujem ... Kaj bi hotela več?« je ob svojem 50. rojstnem dnevu izjavila Monica Bellucci, zadnja diva Made in Italy, ki jo je bel paese izvozil v Hollywood. Življenjsko prelomnico je ta teden – brez zabave, za katero bo, kot je poudarila, še čas – dočakala na snemanju filma Emirja Kusturice On the Milky Road (Na mlečni cesti) v Srbiji, kjer je delala zadnje leto. Letošnja italijanska drama Le meraviglie (Čudeži) režiserke Alice Rohrwacher, v kateri je zaigrala kot Milly Catena, pa je prejela drugo najpomembnejšo nagrado canskega filmskega festivala, veliko nagrado žirije (grand prix).

Lepotica, ki je pred štirimi leti s takrat šestmesečno hčerko Leonie pripotovala kot častna botra na odprtje ljubljanske Galerije Emporium in so jo v seksi črni toaleti na rdeči preprogi pred vhodom na Prešernovem trgu z vzkliki pričakali številni Ljubljančani, je zadnje leto zbudila največ pozornosti z najavo ločitve od svojega drugega moža, francoskega igralca Vincenta Cassela, s katerim je preživela 14 let zakona in 18 let življenja ter postala mama danes 10-letne Deve in 4-letne Leonie. Mnogi so namigovali, da je bila to logična posledica večletnega ločenega življenja in predvsem njunega svobodnega zakona, ki naj bi bil svoboden predvsem za Cassela. Spoznala sta se na snemanju (njenega prvega) francoskega filma L'Appartement leta 1996, tri leta zatem pa sta se poročila v Monaku. Cassel je zadnja leta veliko časa preživel v vili v Riu de Janeiru in tudi v Parizu, ona pa je bolj ali manj živela v Rimu. Še pred dvema letoma je za Vanity Fair Italia izjavila, da nikoli ne veš, koliko časa bo kaj v življenju trajalo in kaj se bo zgodilo. »Bila bi zelo vesela, če bi ostala skupaj za vse življenje, toda nikoli ne veš. Stvari nikoli ne smeš imeti za samoumevne, še zlasti ne v razmerju. Toda imava otroka in ta ljubezen je večna,« je dejala in priznala, da se je njuno razmerje spremenilo zlasti po rojstvu otrok.

Drugič mama pri 45. letih

Odkar je mama, se je tudi sama najbolj spremenila. Prvo hčer je rodila pri 39 letih, drugo pri 45; prej na nekaj tako velikega, kar bi ji za vedno spremenilo življenje, ni bila pripravljena. »Prepričana sem, da zato, ker sem edinka in sem se po eni strani vedno počutila kot otrok – preveč zaverovana vase. Skrbelo me je, da ne bom pripravljena dati sebe. Ko je prišla na svet Deva, sem se zavedala, da bo kmalu dobila bratca ali sestrico, saj mi za to ni ostalo več veliko časa, zato sem si z njo želela preživeti čim več časa. Kot mama se počutim bolj izpolnjeno in hčerki sta mi pomagali, da sem odrasla, da sem se naučila ljubiti in znam biti povezana z drugimi. V nekem pogledu sta mi pomagali pobegniti iz mojega otroštva, ki je bilo nekakšna kletka. Pa ne zaradi mojih staršev. Bila sem edinka in sem se vedno počutila osamljeno. Okoli sebe sem imela veliko sestričen in bratrancev, toda osamljenost me je žalostila. Zanimivo pa je, da na drugi strani čutim potrebo biti sama s seboj oziroma potrebo po svobodi,« se je izpovedala v Vanity Fairu, na naslovnici katerega se je pojavila leta 2004 kot gola nosečnica v znak protesta proti italijanski zakonodaji, ki prepoveduje oploditev z biomedicinsko pomočjo neznanega darovalca.

Potuje toliko, da njeni hčerki že govorita štiri jezike, sama pa čuti, da kamorkoli gre, je predvsem Italijanka. To se izraža tako v njenem govoru, ljubezni do italijanske hrane in njenem pogledu na ženstvenost. Enako močno sta po njenem prepričanju Italiji predana tudi modna oblikovalca Domenico Dolce in Stefano Gabbana, s katerima s pozna že vrsto let. »Skupaj smo naredili mnogo lepih stvari, tudi oglasnih kampanj, predvsem pa snujeta lepe obleke, čutne in elegantne obenem. Sta resnična umetnika, ki ljubita in spoštujeta ženske, za navdih pa so jim naša kultura in tradicija, tudi veliki italijanski filmi, ki sta jih ustvarila Fellini in Rossellini, ter italijanske lepotice, kot sta Sophia Loren in Anna Magnani. In v njunih kreacijah se počutiš prav taka dama,« priznava Monica Bellucci, ki je od leta 2012 tudi obraz linije ličil Dolce in Gabbana, pred leti pa je dvigovala tržni potencial Diorju.

Rodila se je v Città di Castello v bližini Perugie v Umbriji, kjer je nameravala študirati pravo, toda njene obline in mediteransko privlačnost je odkril modni svet, tako da se je kot manekenka selila po modnih brveh na različne konce sveta, dokler teh niso zavzele suhice. Leta 1997 je eksplodirala kot seks simbol na Pirellijevem koledarju in takrat so jo odkrili tudi filmarji. »To je bilo zame težko obdobje, saj so moji prijatelji končevali študij, jaz pa nisem vedela, kaj naj naredim s svojim življenjem. Nisem vedela, ali se mi v filmskem svetu obeta prihodnost. Bila sem zelo negotova,« pripoveduje lepotica, za katero se še danes pulijo različne modne hiše.

Zares jo je vzljubila Francija

Debitirala je leta 1990 v domači mini televizijski seriji Vita coi figli (Življenje z otroki) Dina Rissija, nadaljevala v Drakuli Francisa Forda Coppole leta 1992. Leta 1996 (dve leti pred tem se je ločila od italijanskega fotografa Claudia Bassa) je prejela nominacijo za francosko filmsko nagrado césar za najboljšo stransko vlogo v filmu L'Appartement (Stanovanje), kar jo je utrdilo kot igralko, med filmske zvezde pa jo je izstrelila vloga Malène v istoimenskem filmu Giuseppeja Tornatoreja leta 2000. Po Malèni so jo hoteli vsi, čeprav za mnoge sploh ne zna igrati. »Sprva se mi je zdelo, da so imeli prav,« je nedavno priznala za Corriere della Sera, »potem sem pomislila: če sem tako grozna, zakaj porabijo toliko strani, da to povedo?« Gledalci so si jo zapomnili tudi po vlogah v filmih Nepovratno (2002), Matrica: Reloaded ter Sončeve solze (oba 2003), Pasijon (2004), Skrivnost bratov Grimm (2005) in Čarovnikov vajenec (2010).

Še bolj kot domovina jo je zares vzljubila predvsem Francija. Tam je Monicà. »To je najlepše darilo, ki nam ga je Italija dala,« je pred časom dejal njen francoski stanovski kolega Alain Delon. Sama pa je pred meseci dejala, da je srečna kot še nikoli in da v življenju ne bi nič spremenila. O lepoti, ki z leti odcveta, pa je dejala, da je to naravni dar, kot inteligenca. Vedno se držala stran od botoksa in pri 50. letih s ponosom in sproščenostjo nosi prve neizogibne gube, zaradi česar je všeč ne samo moškim, ampak tudi ženskam. •