Švicarski fotograf Michel Comte se je vedno počutil domačega med slavnimi, saj je vnuk pionirja švicarskega letalstva Alfreda Comta. Sam je izbral manj zvezdniško
V trenutek večnosti je zamrznil filmske zvezde, supermodele, športnike, politike, umetnike, velikane džeza in druge glasbenike, a z enakim spoštovanjem tudi brezimne, katerih usode so zaznamovale vojne in nemiri. Fotografska razstava, ki bo od 17. oktobra do 16. februarja prihodnje leto na ogled v muzeju Kunst Haus na Dunaju, prinaša najbolj celovit pregled Comtovega opusa doslej in tudi vpogled v proces nastajanja fotografij.
Nekatere dokumentarne fotografije so izjemno močne, tako profesionalno kot simbolno. S črno-bele razglednice se avtorju nagajivo smejita dečka s plaže na Haitiju, le da prizor ni običajen plažni, temveč en deček drugemu v glavo meri pištolo. Zakaj bi se v vojni igral s plastično, če imaš pravo pištolo? Na drugi fotografiji s popolno diagonalno kompozicijo ženski, popolnoma oviti v črni burki, hodita proti vetru po kamniti pokrajini, med njima pa negotovo stopiclja deček v beli srajci.
A še veliko bolj kot fotografije iz Afganistana, Iraka, Somalije, Ruande, Kambodže, Tibeta in Bosne so se v kolektivni spomin zarisali portreti in akti slavnih, ki jih je Comte posnel kot sodelavec revij Vogue, Vanity Fair, Interview, Stern, GQ in Esquire. Čeprav so skrbno načrtovani, so slavni na njih videti glamurozni in hkrati spontani. Takšne portrete lahko fotograf posname le, če med njim in subjektom vladata tiho razumevanje in vzajemno spoštovanje.
Posebno pozornost že od začetka fotografske kariere namenja ženskam. Prikazuje jih v vsej kompleksnosti njihove narave: kot glamurozne in intimne, močne in ranljive. Na številnih fotografijah vzbujajo vtis hladne rezerviranosti – dobro ga ponazarja profilni portret Naomi Campbell z belo lasuljo in cigareto z ustnikom med zobmi –, z drugih oddajajo toplino, samozavest in življenjsko radost.
Nekatere osebnosti si v spomin najprej nezavedno prikličemo prav v Comtovi upodobitvi. K značaju Tine Turner se najbolj podaja fotografija, ki jo je posnel za Vanity Fair leta 1993: v kratki obleki, ki razgalja mišičaste, a vseeno lepe noge, z neukročenimi lasmi in rokami ter usti, razprtimi v levje rjovenje. Jeremy Irons je vzvišen dandi z monoklom in cigareto, ki mu nonšalantno visi iz ust. Obraz Demi Moore, moker od solza, je videti kot duh, s kratko pričesko, v razpetih usnjenih hlačah in tetovažo na napetem bicepsu pa se igralka prelevi v prepotentnega mladca.
Zadnja leta Comta modna fotografija ne veseli več tako zelo. »Prva kampanja je bila za Chloe, to je bilo leta 1979. Moj naročnik je bil Karl Lagerfeld, ki sem ga spoznal na večerji. Ko sem delal kampanjo, je bilo samoumevno, da je bil poleg na snemanju. Tudi ko sem pozneje delal kampanje za Valentina in Dolce & Gabbano, so oblikovalci sodelovali. Danes so kreacije ločene od umetniških direktorjev. Raje se ukvarjam z drugimi projekti,« je povedal za Der Standard. Intenzivneje se je posvetil filmski fotografiji in snemanju. Podpisal se je kot sorežiser in soscenarist filma The Girl from Nagasaki, multimedijske sodobne različice Puccinijeve opere Madame Butterfly, ki bo v ameriške kinematografe prišel še letos.