Zaklad med ruševinami

Dolce & Gabbana, pomlad-poletje 2014.

Objavljeno
26. september 2013 16.44
Maja Prijatelj
Maja Prijatelj

Brez bojazni, da bi morala zaradi utaje davkov v višini prek sto milijonov evrov za leto in osem mesecev v zapor in plačati skoraj pol milijona evrov kazni, sta se Domenico Dolce in Stefano Gabbana kot že ničkolikokrat poprej vrnila na počitnice na Sicilijo. Na razsodbo se bosta lahko pritožila, notranjosti zapora zaradi dolgotrajnih pritožbenih postopkov pred sodišči v Italiji najverjetneje ne bosta videla.

Prav tako se lahko pritožita na odredbo italijanske davčne uprave o plačilu denarne kazni – ta bi v zameno zanj lahko zasegla vse delnice in premoženje podjetja –, čeprav sta po besedah glavne tožilke »natančno vedela, kaj se je dogajalo. Aktivno sta sodelovala pri vseh operacijah in se podpisovala na pogodbe.«

Sodni proces proti oblikovalcema se je vlekel od leta 2011, preiskave italijanske finančne policije o sumljivo poceni prodaji znamk Dolce & Gabbana in D&G holdinški – pozneje se je izkazalo, da slamnati – družbi v Luksemburgu leta 2004 pa segajo v leto 2008. Oblikovalca niti enkrat nista sedla na zatožno klop, raje sta snovala nove kolekcije in odpirala nove butike.

S kolekcijo za prihodnjo pomlad in poletje sta si prislužila vsaj odpustek modnih kritikov, ki tradicionalno poskušajo preskočiti poročanje o finančnih mahinacijah in drugih pregrehah zvenečih imen modne industrije – te so večinoma italijanskega izvora. Če bi si kakšen modni recenzent za katero od prejšnjih kolekcij modnega dvojca želel, da bi kdaj na dopust odpotovala kam dlje od Sicilije, je nad najnovejšo lahko prijetno presenečen.

Domenico in Stefano sta jo umestila med ostanke grških templjev pri Agrigentu, katerih stare fotografije sta z digitalnim potiskom prenesla na mehko padajoče svilene obleke in krila, s petami v obliki jonskih stebrov pa sta podprla sandale manekenk. Z roza mandljevimi cvetovi, našitimi v slogu cvetja na porcelanu iz Capodimonteja, sta posula obleke in plaščke ter jih vpletla tudi v romantične pričeske, nato sta to nežnost ukleščila s širokimi pasovi z velikim zlatnikom na sprednjem delu.

Kontrast med togim in mehkim je prepoznavni znak Dolce & Gabbane, ki ga dvojec preigrava že od svojih začetkov. Za tokratno revijo je iz osebnega arhiva potegnil in predelal kreacije iz devetdesetih, med drugim do sredine goleni segajočo oprijeto črno obleko s kratkimi rokavi in životcem, oblikovanim v steznik, iz katerega kipi oprsje, ter rdečo kombinežasto obleko, izpod katere namerno gledajo naramnice in čipke črnega nedrčka.

Prihodnjo pomlad bodo aktualni tudi nekateri drugi mikrotrendi, ki sta jih Domenico in Stefano vpeljala pred dvajsetimi leti, zdaj pa sta jih znova potegnila na plano. Izpod kratkih oblek kukajo čipke, čipkaste so bluze in kar cele obleke, posute z mandljevimi cvetovi. Črne šifonaste obleke so potiskane z belimi, rdeče s črnimi pikami. Čez prosojne obleke ali komplete krila in majice so vidni stilizirani nedrčki in spodnjice, podobne tistim za oblikovanje postave. Če je bila prosojnost še do včeraj domena večerne toalete, jo modni oblikovalci od prihodnje pomladi priporočajo tudi podnevi – če si upate. Poslavljajo pa se salonarji z vrtoglavimi petami in debelimi podplati. Nadomeščajo jih takšni z okoli osemcentimetrsko peto.

Silhuete oblek in kril so raznovrstne. Bodisi se prilegajo dekletom z oblinami Sophie Loren in Monice Bellucci – slednja je revijo spremljala iz prve vrste – bodisi so kratke valovite ali trapezaste, ki najbolj pristajajo dekliškim postavam. Na barvni lestvici prevladujejo smetanasta, bež, črna in rdeča, nenavadne barve (limetino, grahovo zeleno, strupeno modro, sladoledno roza in pomarančasto oranžno) sta oblikovalca spustila le na brezrokavnike in kakšno krilo iz alpakine volne. Malce sta se poigrala z obdelavo tkanin; nekatera svilena krila in obleke v borovo zeleni, krvavo rdeči in melancanasto vijolični sta obdelala tako, da se svetijo s polivinilnim leskom. Zlatniki s podobo namišljenega rimskega cesarja, ki so se svetlikali s širokih pasov, uhanov, dolgih verižic, torbic in sandalov, so v zadnjem dejanju revije gledalce skoraj zaslepili. Oblikovalca sta na stezo poslala vojsko manekenk v zlatih čipkastih kreacijah, ki je napovedala, da bosta pomlad in poletje na obalah Sicilije in še kje drugje njuna. •