3008 je peugeot nove dobe

 Francoski križanec, ki hoče biti športni terenec.

Objavljeno
28. oktober 2016 16.34
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Peugeot 3008 je avtomobil, ki je bil v svoji prvi generaciji nekaj vmes. Kakor da bi zmešali enoprostorca in športnega terenca. Zdaj želi biti po obliki še bolj v slogu SUV. Ampak poleg postavnosti ponuja še kaj drugega.

3008 je dobil povsem novo podobo. Če je bil prej umirjeno zadržan karoserijski križanec, želi biti zdaj bolj športni terenec. Vsake oči imajo svojega malarja, vendar je mogoče reči, da je novinec všečen: značko leva v sredini agresivne maske dopolnjujejo blago nazaj potegnjene luči; sprednji del je daljši, veliko je kroma v obliki letev in obrob, vozilo je višje kot doslej, višja je tudi bočna linija z različnimi vboklinami. Zadnje luči še posebno izstopajo in so zelo drugačne od tistega, kar poznamo pri tekmecih. Peugeot 3008 letnika 2016 je dolg 445 cm, kar je 8 cm več kot doslej; medosna razdalja se je povečala za 6 cm; za nekaj centimetrov je tudi bolj dvignjen od tal.

Znotraj se drugačnost nadaljuje, zlasti z novo generacijo t. i. i-cockpita – voznikovega okolja: majhen volanski obroč, ki smo ga spoznali že v drugih novejših peugeotih, je zdaj prirezan zgoraj in spodaj, na merilnike še naprej gledamo nad njim; tam so zdaj vsi prikazi digitalni in mogoče si jih je prilagoditi. Spremenjen je tudi večfunkcijski zaslon na sredini armaturne plošče. Deluje tako, da v osnovne sklope vstopamo s pritiskom na stikala, ki so pripravljena v slogu klavirskih tipk, znotraj njih pa nadaljujemo z dotiki na zaslonu. Če ima avtomobil samodejni menjalnik, vse skupaj nadgradi njegova zanimivo oblikovana ročica. Odvisno od opreme je zraven še tipka sport, s pritiskom na katero med drugim motor postane bolj odziven in volan trši.

Med prvimi vožnjami je bil občutek na sprednjih dveh sedežih dober, okolje z izbranimi material moderno prijetno, skoraj premijsko. Tudi zadaj se je zdelo v vse smeri res prostorno, prtljažnik z dvojnim dnom meri povečanih 532 litrov, kar je ugodna prostornina, in je povečljiv s podiranjem zadnje klopi, ki se deli v razmerju 60/40. Ni več dvodelnih prtljažnih vrat, temveč le enovita, funkcijo nekdanjega spodnjega dela naj bi nadomestila opcija izvlečnega dna prtljažnika.

Za pogon je na voljo že znan izbor bencinskih in dizelskih motorjev z močjo od 73 do 133 kW; na prvi strani je vstopni turbobencinski trivaljnik 1,2 puretech (moč 96 kW), sledi turbo štirivaljnik 1.6 e-THP (121 kW); pri dizlih sta na volja 1,6- in 2-litrski blueHDI, vsak v dveh različno močnih izvedbah; prvi s 73 in 88 kW, drugi s 110 in 133 kW. Odvisno od motorja za prenos skrbi pet- ali šeststopenjski ročni ali šeststopenjski samodejni menjalnik. Na prvih kilometrih je prepričala zmogljiva in gladko delujoča kombinacija dizla z 88 kW in samodejnega menjalnika. Novi 3008, ki je lažji kot doslej, je dajal vtis vodljivega in udobnega prevoznika, bomo pa videli, kako bo z lego na bolj luknjastih cestah. Tako kot noben model te znamke tudi v novi generaciji nima štirikolesnega pogona, je pa za boljši oprijem gnanih prednjih koles mogoče naročiti sistem grip control, katerega programe vključujemo s kolescem ob ročici menjalnika. V tem primeru je dodan še nadzor spuščanja po strmini, kar je nedvomno lahko v pomoč, vendar ga dobimo v paketu s kompromisnimi celoletnimi letno-zimskimi pnevmatikami. Ob tem dodajmo, da za leto 2019 načrtujejo izvedbo priključnega bencinskega hibrida, ki bo prinesla tudi štirikolesni pogon.

Peugeot 3008 ima na voljo množico doplačljivih asistenčnih sistemov, npr. nadgrajeno samodejno zaviranje v sili, nadzor smeri vožnje in opozorilo za neaktivnost voznika, radarski tempomat, ki po novem deluje do ustavitve, samodejno parkiranje, ki vključuje dve kameri, in podobno. Med drugimi dodatki omenimo možnost brezstičnega polnjenja Samsungovih pametnih telefonov, prostoročni vstop in zagon avtomobila, izboljšano navigacijo Tom Tom napredno avdionapravo francoske znamke Focal ...

Novi peugeot je že naprodaj, in sicer po cenah od 20.400 do slabih 35 tisoč evrov. Letos naj bi pridobil 100 kupcev, prihodnje leto pa 600. Navedene številke kažejo na resne ambicije za tekmo z najbolje prodajanimi manjšimi športni terenci, kot so nissan qashqai, kia sportage, VW tiguan, renault kadjar ...