Avtomobili: nekateri (še) plavajo, drugi tonejo

Statistika V prvi polovici leta se je število registracij novih avtomobilov v EU zmanjšalo za 6,8 odstotka

Objavljeno
10. avgust 2012 18.37
Aleš Kovačič, Na kolesih
Aleš Kovačič, Na kolesih

Prodaja oziroma število registracij novih avtomobilov v Evropski uniji (EU) v letošnji prvi polovici leta nič ne odstopata od siceršnjega gospodarskega stanja. Povečala sta se večinoma v državah, ki jim gre dobro, drugod – nekaj izjem sicer je – se ubadajo s kar velikimi minusi.

V letošnjih prvih šestih mesecih je bilo v EU prodanih oziroma registriranih (kar je vendarle razlika) 6,64 milijona novih osebnih vozil. To je bilo v primerjavi z enakim obdobjem lani za 6,8 odstotka manj. Junija se je za nove avtomobile odločilo 1,2 milijona kupcev, to pa je bil 2,8-odstotni zaostanek za lanskim junijem. Po obsegu prodaje oziroma registracij je bil letošnji junij najskromnejši v zadnjem desetletju oziroma od leta 2003.

Med pomembnejšimi oziroma večjimi evropskimi trgi sta le dva, kjer je bila prodaja boljša kot lani v tem času. V Nemčiji, ki je vsekakor najpomembnejši trg Evrope in EU, je rast znašala 0,7 odstotka (skupaj 1,634 milijona osebnih avtomobilov), v Veliki Britaniji pa 2,7 odstotka (1,05 milijona vozil). Na drugi strani so Italija (minus 19,7 odstotka), Španija (8,2 odstotka manj), Francija (minus 14,4 odstotka), Portugalska (41,9 odstotka manj), v Grčiji so v šestih mesecih prodali za 41,3 odstotka manj avtomobilov.

Po podatkih ACEA, evropskega združenja pro­izvajalcev vozil, ki ga vodi za nekatere precej sporni Sergio Marchionne, prvi mož italijanskega Fiata, je bilo v Sloveniji v tem času registriranih za 14 odstotkov manj vozil kot lani. Posel je bolje kot lani tekel še v nekaterih manjših državah EU, vendar je v teh obseg prodaje dokaj skromen.

Tako je bilo kupcev pločevine več v Bolgariji (za 6,6 odstotka), na Češ­kem (za 6,7 odstotka), v Estoniji (za 18,9 odstotka), na Madžarskem (za 19,9 odstotka), Poljskem (za 7,6 odstotka). Zanimiva je tudi relativna primerjava; tako so recimo letos na Madžarskem registrirali dobrih 27 tisoč vozil, pri nas pa 28 tisoč.

Med avtomobilskimi tovarnami oziroma skupinami je letos v EU najuspešnejši koncern Volkswagen (VW). Tega sestavlja ob matičnem VW šopek zelo raznolikih tovarn. Tako ali drugače, letos je prodal 1,54 milijona vozil.

To je bilo za 1,4 odstotka manj kot lani, med pomembnejšimi imeni v skupini pa je bil najuspešnejši Audi s 4,7-odstot­no rastjo. PSA (Citroën, Peugeot) je prodal 796 tisoč vozil (minus 14 odstotkov), General Motors Europe (Opel, Chevrolet, Vauxhall ipd.) 538 tisoč oziroma za 11,4 odstotka manj. Fiat še naprej tone (minus dobrih 17 odstotkov), je pa zanimivo, da je ameriški Jeep, ki je v njegovi lasti, letos posel povečal za več kot 36 odstotkov na skupaj 14 tisoč vozil.

Slabše je šlo tudi japonskim tovarnam, saj se jim večinoma ni posrečilo povečati obsega prodaje; svojevrsten prvak je Mitsubishi, pri katerem je bil posel manjši za velikih 34,2 odstotka. Seveda niso bili vsi v rdečih številkah. Uspešna ali celo zelo uspešna sta Hyundai in Kia (plus 11,6 oziroma 24,7 odstotka), gotovo so veseli pri Jaguarju in Land Roverju, saj gredo njuni avtomobili skoraj za med, tudi Lexus je prodajo povečal za dobrih 17 odstotkov.