Ljubljana – Avtomobilska industrija bo letos za raziskave in razvoj namenila pet odstotkov prodaje, za naložbe v tehnološko opremo pa 12 odstotkov. Taka so pričakovana vlaganja podjetij, je povedal predsednik Slovenskega avtomobilskega grozda ACS Dušan Bušen.
Decembrska napoved rasti ostaja med petimi in desetimi odstotki, le da se bo glede na trenutne razmere po besedah Bušena gibala v spodnjem delu med petimi in sedmimi odstotki. Med poglavitnimi dejavniki, ki bodo vplivali na poslovanje v panogi, pa je Dušan Bušen omenil zagotavljanje zdravega finančnega okolja, iskanje priložnosti na novih trgih, dostop do kakovostnih delavcev, vzdrževanje vodilnega položaja pri inovacijah, spoprijemanje z energetskimi in okoljskimi izzivi, ki jih je treba preliti v priložnosti.
Avtomobilski grozd je preživel
Avtomobilski grozd je eden redkih, ki so preživeli in razumeli, da je povezovanje nujno. Združenje stalno raste. »Mislim, da je to eden od vzvodov za slovensko avtomobilsko industrijo, da bo morda laže preživela turbulentne čase ali našla poti na trge,« je dejal glavni direktor Iskre Mehanizmov in podpredsednik nadzornega sveta ACS Marjan Pogačnik.
ACS je gospodarsko interesno združenje, ki uspešno povezuje že več kot 60 slovenskih podjetij in raziskovalno-razvojnih institucij. V zadnjem letu so se jim pridružili trije novi člani: Keko Varicon, Gorenje Gaio in Donit Tesnit. Podjetja iz grozda so imela lani okoli 3,2 milijarde evrov prihodkov od prodaje, od tega so 80 odstotkov ustvarila na tujih trgih.
Člani grozda se intenzivno predstavljajo na pomembnih mednarodnih trgih. Skupni sejemski nastopi, medpodjetniška srečanja, strokovna predavanja in pridobivanje izkušenj iz primerov dobrih praks so se izkazali za učinkovita sredstva, ki jih v sodelovanju z Evropskim združenjem dobaviteljev avtomobilske industrije (CLEPA) pogosto organizira ACS. Letos so si tako uspešno odpirali vrata na Japonskem, v Turčiji, Ukrajini, Rusiji in Srbiji.
Veliko menjave z Japonsko
Po ocenah CLEPA je nabava v EU narejenih komponent in materialov za japonske proizvajalce vozil leta 2011 presegla 20 milijard evrov. Obseg blagovne menjave slovenskih avtomobilskih dobaviteljev z japonskimi partnerji pa je lani dosegel šest milijonov evrov, od tega kar dve tretjini odpadeta na uvoz strateških komponent in materialov in tretjina na izvoz. Z Japonsko sodeluje že 21 slovenskih podjetij, obseg blagovne menjave pa se je od leta 2009 potrojil.
Delovanje na ruskem trgu so v ACS razdelili na dve ravni, in sicer na strateško, ko s projektom Unido zagotavljajo dolgoročno navzočnost slovenske avtomobilske industrije na ruskem trgu, in na operativno, kjer ponujajo podporo slovenskim sistemskim dobaviteljem ter MSP pri vstopu na ruski trg. Rezultati so zelo spodbudni, saj je bila leta 2009 trgovska menjava 24 milijonov evrov, pri čemer je sodelovalo le deset podjetij, lani pa je 21 podjetij ustvarilo več kot 70 milijonov evrov izvoza ter dodatno 40 milijonov evrov v konsolidiranih bilancah mešanih podjetij. Mednarodno delovanje
V okviru projekta Autonet bo v italijanskem Bergamu 2. in 3. julija sedmo medpodjetniško srečanje, na katerem bodo govorili o hibridnih in električnih vozilih ter sestavnih delih. Avgusta in oktobra bodo srečanja v Rusiji, najpomembnejši pa bo domači dogodek 19. septembra, 7. mednarodni posvet ACS z naslovom S sodelovanjem na področju trajnostnega razvoja v avtomobilski industriji do uspešnega nastopa na ključnih trgih. Na njem bodo govorili o električni mobilnosti, življenjskem ciklu sestavnih delov, programu Obzorja 2020 ipd.