BMW serije 5 touring je premijski karavan

Prestižni veliki karavan BMW-jeve šole ima prepoznavne atribute.

Objavljeno
12. maj 2017 19.35
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Touring je BMW-jevo ime za karavane, ki imajo kljub navalu športnih terencev v ponudbi bavarske hiše pomemben položaj. Tudi še zelo nova serija 5 je po treh mesecih od uvedbe dobila še to praktičnejšo, lahko ji tako rečemo, družinsko izvedbo.

 

BMW je karavansko različico serije 5 prvič na trg zapeljal v devetdesetih letih prejšnjega stoletja in jih do danes v različnih generacijah prodal več kot milijon. Karavan ni izvedba, ki bi si je želeli povsod po svetu; v Ameriki prav gotovo ne, veliko rajši jo imamo v Evropi (menda tudi na Japonskem), v BMW-jevi domači Nemčiji je delež touringov pri seriji 5 kar 60-odstoten, v Sloveniji je bil doslej nekaj čez tretjino. To ni malo, in če pogledamo novo karavansko petico, lahko najdemo argumente v njen prid.

Avtomobil na cesti ne deluje manj elegantno kot limuzina, kljub poudarjenemu prtljažniku tudi z zadnje strani ni videti okorno. Seveda se razpozna, da je nov, a je tudi jasno, da gre tako kot pri osnovni izpeljanki za oblikovno evolucijo, ne pa kakšen prelom s preteklostjo. Serija pet touring meri v dolžino 4,94 metra, za 3,6 cm je daljša od predhodnice; minimalno se je povečala pri drugih merah. Tudi novo limuzino po dolžini presega le za odtenek. Znotraj je zadaj več prostora. Ker smo v touringu, moramo kaj več reči o prtljažniku. V osnovi sprejme za ugodnih 570 litrov tovora, če je zadnja klop popolnoma zložena, pa 1700 litrov. Pričakovano je prtljažni del urejen skoraj vzorno. Ima lepo zaščiten zaključek brez roba, s pritiskom na gumb se lahko naslonjala v najbolj praktičnem razmerju 40/20/40 podrejo v ravno površino. Prtljažna vrata, ki so lažja kot doslej, se lahko odpirajo in zapirajo na elektriko, dobro je urejen prtljažni rolo, ki ga je mogoče skupaj z zložljivo pregradno mrežo elegantno pospraviti v dvojno dno zadnjega dela prtljažnika. Ne nazadnje BMW ohranja prtljažno okno, ki se preprosto odpre in omogoča hitro nalaganje v tovorni prostor.

Spredaj je vse podobno kot v limuzinski petici, z veliko udobja, dovršene urejenosti in seveda naprednih rešitev. Večfunkcijski sredinski zaslon ni tako velikanski kot v najnovejših mercedesih, a mu nič ne manjka in se na različne načine zelo dobro upravlja. Navduši močno povečan prikaz najrazličnejših informacij na vetrobranskem steklu, kjer se stvari prikazujejo jasno in v različnih barvah.

Izbirati je mogoče med različnimi voznimi režimi, na cesti pa se touring, ki smo ga preizkusili z obema dizelskima agregatoma, pokaže kot lahkoten, natančen in morda kar malce presenetljivo zelo udoben avtomobil, v katerem cestne luknje komaj zaznaš. Kabina je odlično izolirana in vožnja je popolnoma mirna. Boljša je aerodinamika, lažja je gradnja, avtomobil ima standardno zadnje zračno vzmetenje, mogoči so še različni drugi tovrstni dodatki, na primer sistem aktivnega krmiljenja vseh koles. Preizkusni avtomobili so bili seveda kar najbolj založeni z asistenčno opremo, ki gre v smeri samodejne vožnje. Precej me je navdušilo opozarjanje voznika pred prednostno cesto, pa tudi delovanje radarskega tempomata, ko se je avtomobil v avtocestnem zastoju samodejno povsem prilagajal vozilu pred njim, se večkrat ustavil, pa znova zagnal in speljal.

V motorni ponudbi so uvodoma štirje agregati; na bencinski strani izvedba 530i z 2,0-litrskim bencinskim štirivaljnikom in največjo močjo 185 kW/252 KM; zmogljivejši je 540i xdrive, ki ga žene 3,0-litrski vrstni šestvaljnik (moč 250 kW/340 KM) in ima namesto običajnega pogona na zadnji kolesi štirikolesni pogon. Tudi dizla sta uvodoma dva, štirivaljni 520d z močjo 140 kW (190 KM) in 530d z vrstnim šestvaljnikom moči 195 kW (265 KM); slednji je prav tako lahko v izvedbi s štirikolesnim pogonom. Vstopni dizel ima v osnovni opremi šeststopenjski ročni menjalnik, za doplačilo je dodana osemstopenjska avtomatika, ki je pri vseh drugih agregatih standardna. Proti koncu leta bodo v ponudbo dodali še zelo zmogljivo dizelsko izvedbo M550d, sčasoma lahko pričakujemo tudi kako izvedbo priključnega hibrida.

BMW serije 5 touring, ki ga bodo pri nas začeli prodajati še ta mesec, je za približno tri tisočake dražji od limuzine, cene se začenjajo nekaj pod 55 tisoč evri in lahko seveda tako kot pri mnogih beemvejih in njegovih premijskih tekmecih z izborom različne opreme sežejo še veliko višje.