Brez voznikove pomoči prepeljali 104 kilometre

Mercedes S 500 intelligent drive napoveduje nov način vožnje.

Objavljeno
27. september 2013 18.58
Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE - autonom durch Überland- und Stadtverkehr Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE - autonomously through country roads and inner-city traffic
Bruno Kuzmin, Na kolesih
Bruno Kuzmin, Na kolesih

Pred 125 leti je Mercedes-Benz dokazal, da lahko avto in voznik premagata daljše razdalje. Zdaj se nemški velikan postav­lja z avtomobilom, ki potuje sam. Dobrih sto kilometrov dolgo zgodovinsko pot od Mannheima do Pforzheima, ki jo je leta 1888 prevozila žena Carla Benza, Bertha Benz, je pred dnevi samostojno prevozil študijski mercedes S 500 intelligent drive.

Avgusta 1888 se je Bertha Benz, za katero bi lahko rekli, da je delovala v svojem času prej možato kot žensko, odpravila z avtomobilom na sto kilometrov dolgo pot iz Mannheima v Pforzheim. Z vožnjo avtomobila, ki ga je patentiral njen mož, je dokazala sebi in svetu, da je to iznajdba, s katero premaguješ dolge razdalje hitreje in udobneje kot z živalsko vprego.

Pred nedavnim pa je na isto pot samostojno in brez voznikovega vmešavanja krenila največja stuttgartska limuzina. Mercedes-benz S 500 intelligent drive je izpolnil poslanstvo enako rutinsko kot legendarna Bertha! Limuzina je prevozila natančno 104 kilometre v običajnem prometu avtonomno s podporo sedmih radarjev, različnih kamer z visoko resolucijo zajema slike, navigacije z dodelano 3D-kartografijo, različnimi tipali in zmogljivim računalniškim procesorjem za povezavo varnostnih sistemov, ki so znani iz serijskih modelov razreda S in E zadnje generacije.

S 500 intelligent drive je varno pustil za seboj vsa semaforizirana križišča, krožišča, zastoje in druge žive in nežive objekte, s katerimi se srečujemo v vsakdanjih prometnih razmerah, z avtomobili, tovornjaki in kolesarji na čelu. Ključno vlogo pri krmarjenju je imel t. i. route pilot, ki je vozil avtomobil do cilja po regionalnih in lokalnih cestah, ne pa vozniško manj zahtevnih širokih nemških avtocestah.

Svoj delež so opravili tudi asistenčni sistemi, kot so distronic plus s krmilnim asistentom, sistem ustavi in spelji, zavorni in cross-traffic asistent ter naprava za nadzor mrtvih kotov. Po njihovih podatkih, s prostorsko sliko dogajanja okoli avtomobila vred, je procesorska enota analizirala razmere in podatke posredovala avtopilotu, ta pa je po njih natančno oziroma dovolj dobro precenil: kje je trenutno, kaj je pred, za njim in ob njem ter kako naj se v določenih razmerah odziva. Route pilot je glede na to izbiral prave poti za varno vožnjo v povsem realnem okolju, kar je bilo doslej v domeni voznikov, ne pa umetne inteligence.

Je pa jasno, da Mercedes-Benzova umetna inteligenca ne bo in v danih razmerah niti ne more povsem nadomestiti voznika, ki ga navsezadnje ob morebitni povzročeni nesreči preprosto obsodiš in pospremiš za rešetke.