BRZ, lahkotni Subarujev športnik

BRZ kje del dvojnega projekta s Toyoto. Avtomobil z zadnjim pogonom in bokserskim motorjem računa tudi na nekaj slovenskega zanimanja

Objavljeno
06. julij 2012 14.50
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Subaru ima novega športnika. Ni prenabit z močjo, je lahkoten in ne hudo drag. Ime mu je BRZ in je sad sodelovanja s Toyoto. Kot da bi skupaj stopila avtomobilska David in Goljat. A če je Subaru v tem primeru palček, je dal v skupni projekt pomemben prispevek.

BRZ je posebna kratica, B je za bokserski motor, R za rear wheel drive – zadnji pogon in Z za zenit kot najvišjo točko nečesa ... Je rezultat skupnega razvoja Subaruja in Toyote, katere skoraj enak avtomobil se imenuje toyota GT86.

Ideja za sodelovanje je padla precej oddaljenega leta 2005, potem pa so vloge postopoma razdelili; Toyota je poskrbela za dizajn, nekatere rešitve v zvezi z neposrednim vbrizgom goriva, Subaru pa je seveda pripravil jedro avtomobila – bokserski motor in podvozje, ni nepomembno, da ga tudi izdelujejo v njegovi tovarni na Japonskem.

BRZ ni velik, s 4,24 metra dolžine je kompakten športnik, kupe 2+2, v katerem je spredaj vse podrejeno vozniku, zadaj še otroci sedijo le zasilno, kar soliden pa je za takšen tip avta prtljažnik.

BRZ, ki tehta le 1,2 tone, ima skoraj idealno razporeditev mase: 53 odstotkov spredaj in 47 odstotkov zadaj, zelo nizko je težišče, k čemur seveda pripomore štirivaljni bokserski bencinski motor.

Agregat, katerega zasnova je že vrsto let zaščitni znak Subaruja, je postavljen niže kot npr. v subaruju imprezi in tudi nekoliko bolj nazaj. Žene zadnji dve kolesi, za ustrezno razporeditev moči med njima skrbi torsenov diferencial.

Dvolitrski motor z močjo 147 kW (200 KM) morda za koga, ki ima v mislih porscheje in ferrarije, ne bo ravno pojem izjemne zmogljivosti, a BRZ je avto, ki ne lovi hitrostnih rekordov, ampak pomeni nekakšen vstop v svet igrivih športnih modelov. Za približnega tekmeca bi lahko imel legendarno mazdo MX-5, morda tudi precej drugače zasnovanega volkswagna scirocco.

Bokserski motor vseeno ni kar tako; nima turbopuhala, ima pa neposredni vbrizg z dvema injektorjema, prvi skrbi za dovod goriva v sesalni kolektor in drugi neposredno v zgorevalni prostor. Zavrti se do 7400 vrtljajev v minuti, pravzaprav ima zelo rad vrtenje. Do 100 km/h pospeši v 7,6 sekunde, največja hitrost je 226 km/h. Kombinirana poraba naj bi znašala 7,8 litra.

Pripravili so zvočni sistem, ki vozniku v kabini pričara vtis hrumenja motorja, čeprav zunaj v resnici ni zelo glasen. Menjalnik je ročni šeststopenjski s kratkimi gibi, samodejni še pride. Avtomobil je zelo dobro vzmeten, tudi za vsakdanjo vožnjo, saj luknje na cesti ne krnijo udobja v njem. Ponuja pa igrivost zadka – na kar kaže tudi več različnih programov delovanja elektronskega sistema stabilnosti – tistim, ki si to upajo in obvladajo, najpametneje v nadzorovanih okoliščinah.

Novega športnega subaruja je v Sloveniji že mogoče kupiti. Stane 31.400 evrov, v opremi, ki je ena, je večina tistega, kar v takšnem avtomobilu pričakujete. Glede na več kot zahtevne tržne razmere predstavniki znamke računajo, da bi jih letos lahko prodali deset.