Črne skrinjice v avtomobile

V inštitucijah Evropske unije razmišljajo o tem, da bi v vse avtomobile vgradili t. i. črne skrinjice, podobno kot jih imajo letala. S tem bi močno olajšali delo policiji pri ugotavljanju krivcev v prometnih nesrečah, piše Sunday Times.

Objavljeno
07. november 2009 20.58
rusija avtomobili promet
U. I.
U. I.
Raziskava, ki so jo v evropski komisiji naročili zadolženi za transport, je trajala kar tri leta in je stala 2,6 milijona evrov. Na podlagi pridobljenih ugotovitev so izdali priporočilo, da bi morali v vse avtomobile obvezno vgraditi črne skrinjice. Naprave naj bi zapisovale 20 različnih podatkov, denimo hitrost in zadnje podatke o gibanju vozila in o tem, ali je voznik zaviral, ali je vključil smernike. Podatki bi prav prišli policistom in zavarovalnicam, saj bodo z njimi lahko rekonstruirali nesreče in na podlagi tega ugotavljali krivdo. Pozneje bi jih lahko upoštevali tudi na sodišču. Zavarovalnicam bi prišli prav tudi pri lažnih prijavah škode oziroma pri tem, kako se je vozilo poškodovalo.

Raziskovalci so prepričani, da se bo s tehnologijo varnost povečala. Raziskava, ki so jo poimenovali projekt Veronica, je pokazala, da je pri voznikih, ki imajo v svojih vozilih vgrajene črne skrinjice, 10 odstotkov manjša verjetnost za vpletenost v hudo nesrečo. Stroški za popravilo poškodovanega vozila pa so se zmanjšali za 25 odstotkov.

Ralf Schmidt-Cotta, vodja raziskave, ki jo je opravilo nemško avtomobilsko podjetje Continental, pravi, da je tehnologija kot kot neodvisna, nevtralna priča. Za policijo in zavarovalnice bo neprecenljiva. Prepričan je tudi, da bo zaradi psihološkega učinka prispevala k večji varnosti na cestah. »Vozniki vedo, da je ne bodo mogli odnesti s preprostim izgovorom, saj bo njihovo ravnanje na cesti posneto. Zato vozijo previdneje.«

Skrinjice, ki stanejo dobrih 600 evrov, so velike kot zavojček kart in jih je mogoče namestiti na armaturno ploščo ali pod dno avtomobila. Povezane so s senzorji, ki nadzorujejo gibanje vozila. Zaznajo ostre premike, sprožitev zračnih blazin in tudi trk z drugim vozilom ali osebo. Da ne bi kršili pravice do zasebnosti, bodo shranjevale le podatke o dogajanju 30 sekund pred nesrečo in 15 sekund po njej. Hkrati bodo o nesreči obvestile tudi urgentne službe.

Več v NeDelu