Dobro je, Audijevo je

Vozili smo novi A6, najbrž najpomembnejši Audijev avtomobil. Prenova je temeljita, precej aluminijasta karoserija kar poka po šivih od sodobne tehnologije. Marsikaj od tega smo že videli pri nedavni predstavitvi sorodnega avtomobila, toda tu je vse bolj dovršeno.

Objavljeno
18. februar 2011 22.11
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Poslovneži, ki jim je A6 večinoma namenjen, bodo zadovoljni. S pomladjo bo prišel v prodajne salone najmlajši A6, od katerega se pričakuje, da bo nadaljeval tradicijo najuspešnejšega poslovnega avtomobila na svetu. O zunanji obliki povedo slike več od besed. Druga reč je pri tehniki, ki ni vidna, a se še kako trudi pozitivno sodelovati pri vožnji. Motorji so našteti v preglednici; dodajmo, da so vsi opremljeni s sistemom start-stop, z rekuperacijo zavorne energije in s termomenedžmentom. Čez nekaj časa bo na trgu še hibridna različica, ki bo skoraj povzela tehnologijo, ki je že na voljo v hibridu Q5. Celotna paleta ima manjšo porabo (do –21 odstotkov), najvarčnejši bo seveda dvolitrski TDI. Na voljo bodo različni prenosi moči, od brezstopenjskega (oziroma osemstopenjskega) multitronica, prek športnega sedemstopenjskega S tronica do šeststopenjskega ročnega menjalnika, seveda ne vsak pri vsakršnem motorju. Prenos moči bo na prednji kolesi ali tradicionalni quattro v najsodobnejši izvedbi. Pri štirikolesno gnanih različicah bo vozne lastnosti izboljševala asistenca za usmerjanje navora: v ovinku sta blago zavirani obe notranji kolesi, kar izboljšuje lahkotnost in natančnost vodenja. Pozneje bo na voljo še športni diferencial za zadnjo premo.

Da so elementi podvozja izdelani iz aluminija, je stara stvar, toda zaradi nasploh lažje gradnje je novi A6 do 80 kg lažji od sedanjega. Novost je odziven in uglajen elektromehanski servovolan, drive select (nastavitev blažilnikov, krmila, pedala plina itd.) pa ni novost. Izberete lahko udobnejše zračno vzmetenje.

Zanimiva novost so opcijski žarometi na sveteče diode, ki bodo verjetno kmalu pometli s ksenonskimi: poraba energije je izredno majhna, trajnost elementov je velika, snop svetlobe pa je mogoče samodejno ali ročno preoblikovati in prilagajati potrebam in razmeram.

Za čaranje skrbi elektronika oziroma asistenca vožnje, kar je pretežno opcijsko. Sem spadajo na vetrobran projicirani prikaz hitrosti, osnove navigacije in omejitve hitrosti, polsamodejno parkiranje vzdolžno in počez, adaptivni tempomat ACC, aktivno sledenje voznemu pasu, opozorila na vozila v mrtvih kotih, infrardeča kamera ponoči prej opazi pešca, pre sense sistem pa zazna nevarne razmere in po potrebi samodejno zavira. Pomagajo in zabavajo navigacija MMI, ki prikazuje satelitsko sliko okolja, na internet (WLAN) je priključljivih do osem aparatov, ozvočenje more biti Bang & Olufsen in še kaj bi se našlo. Novosti je dovolj, da prebijete nekaj razburljivih dni v garaži za volanom in s priročnikom v roki.

Če nočete, pa nič. Audi A6, kateri koli, je suveren avtomobil, ki se na cesti vedno izkaže. Kljub opcijski ponudbi masažnih sedežev bi si bilo mogoče želeti spredaj še malo udobnejše sedenje. Toda vi, gospod, boste najbrž sedeli zadaj?
Andrej Krbavčič, besedilo in foto Tokratno preoblikovanje poslovnega A6 je bilo zelo previdno, prepoznavnost je ostala popolna. Morebiti je postal zadek še za drobtinico bolj kupejevski, toda brez presenečenj slabe ali dobre vrste. Bočne poteze so tekoče in skladne. Osebno noto dodajate z veliko izbiro platišč. Tipično urejeno in nenašarjeno okolje je lahko poplemeniteno z zanimivimi lesnimi oblogami v slogu ladijskega krova. Motor je končno spet paša za oči, nič več ga ne skriva plastičen pladenj.