Družinsko udobje po češko

Nedelov preizkus: Škoda octavia combi elegance 2.0 TDI DSG.

Objavljeno
01. september 2013 12.38
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih
V uredništvu Nedela smo se odločili, da bomo našo avtomobilsko obarvano stran popestrili z občasnimi preizkusi avtomobilov, vendar se bomo osredotočili na družinsko uporabo. Temu bo podrejena tudi izbira modelov – športnih dvosedov ne bomo opisovali, zato pa boste brali o karavanih, enoprostorcih, mestnih terencih in drugih avtomobilih, primernih za družine.

Karavanska izvedba nove škode octavia je zagotovo zanimiv nakup za družino, saj za vloženi denar dobite veliko udobja, kakovostno izdelavo in prostoren prtljažnik. Testna je bila še posebej bogato opremljena in je kot taka razvajala voznika in potnike. Žal je vgrajena dodatna oprema krepko dvignila tudi ceno – za takšno, kot je bila naša, bi odšteli 34.494 evrov, kar ni malo denarja. Brez dodatne opreme bi stala samo 25.442 evrov, če pa bi se zadovoljili z osnovno različico octavie combi z 1,2-litrskim bencinskim motorjem, bi zadoščalo že 15.952 evrov.

Prostornost

Avtomobil je kot nalašč za dolga potovanja – tudi brez vse te dodatne opreme bi bil. Sicer je kombinacija samodejnega menjalnika z dvojno sklopko DSG, tempomata in živahnega turbodizelskega motorja s 110 kW zelo posrečena za vožnjo na avtocesti. Še posebno menjalnik DSG je vreden svojega denarja. Škodin 610-litrski prtljažnik bo brez težav pogoltnil vso našo prtljago: mi smo vanjo brez natančnega zlaganja naložili dva velika 80-litrska kovčka, dve 30-litrski potovalki, pripomočke za plažo (ležalni blazini, plavutke). Brez težav bi našli še prostor za otroški voziček »na marelo«. Če nam prtljažni prostor, ki ga je mogoče povečati tako, da z vzvodoma v prtljaž­niku zložimo zadnje sedeže, ne bi zadoščal, si lahko omislimo strešni kovček in ga namestimo na že vgrajene vzdolžne prtljažne sani.

Sedeži testne škode so bili odeti v kombinacijo alkantre in usnja, prednja sta bila električno nastavljiva in ogrevana. Za pritrditev otroških sedežev sta na zadnjih sedežih na voljo dve pritrdišči isofix. Na zadnji klopi je dovolj prostora za noge in udobno sedenje tudi za višjerasle. Panoramsko strešno okno, ki ga je odpirala elektrika, je naredilo not­ranjost prijetno svetlo. Ko smo že omenjali sedeže, dodajmo, da lahko varnostno blazino pred sovoznikom izključimo, kar pride prav, če želimo na sovozniški sedež namestiti otroški sedež. Smo pa imeli občutek, da bi bilo sedenje lahko boljše, manj utrudljivo, kar pa je zelo subjektivna pripomba.

Bogata elektronika

Škoda je bila opremljena tudi z navigacijskim sistemom z zaslonom za dotik, na katerem smo nastavljali tako navigacijsko napravo kot avdionapravo in nekatere druge funkcije vozila, denimo odzivanje motorja in volana. Glasbo smo lahko poslušali iz različnih virov: radia, zgoščenk, prek AUX-IN in USB-vmesnika ter s pomnilniške kartice SD. Mobilnik se je brez zapletov povezal z bluetoothom, prek katerega smo lahko poslušali tudi glasbo, shranjeno na pametnem telefonu. Zanimiva dodat­na oprema je 220-voltna električna vtičnica, na katero lahko priključimo prenosni računalnik oziroma kateri drug elekt­rični porabnik z močjo do 150 vatov. Poseben posladek za tiste, ki niste vešči parkiranja, pa je zagotovo sistem za samodejno parkiranje, pri katerem sukanje volana med parkiranjem prevzame škoda sama.

Povprečna poraba goriva na testu se je gibala okoli 6,5 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov, k čemur pripomore tudi sistem start-stop. Vsekakor model, ki bi ga veljalo postaviti v ožjo izbiro pri nakupu novega družinskega avtomobila.