Ecosport z evropskim dotikom

Prvi kilometri: Mali SUV s Fordovo značko prenovljen vozi v gnečo.

Objavljeno
22. december 2017 17.19
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Ford ecosport ima za seboj že nekaj zgodovine. Leta 2014 je bil predstavljen v aktualni generaciji in kot svetovni model s tem imenom je priložnostno iskal kupce tudi na stari celini. Zdaj poskušajo z njim bolj zares, ne nazadnje so ga začeli na tej strani luže tudi izdelovati.

Ecosport je eden od zelo hitro se množečih malih SUV-ov, a se je s svojo pojavo že doslej kar znal postaviti in izstopati, morda po prenovi še malo bolj, saj je dobil večjo masko in luči, ki so v slogu večjih sorodnikov kuge in edgea, pa drugačne meglenke, ki nakazujejo njegovo stransko linijo. Če je s 409 cm dokaj kratek, pa deluje visok, skoraj vitek. Na prtljažnih vratih za naše trge že prej ni bilo več nadomestnega kolesa, to bo menda mogoče naročiti, ampak verjetno se bo večina evropskih strank zadovoljila s setom za popravilo pnevmatike v prtljažniku. Vsekakor pa je ohranil dandanes kar nenavadna prtljažna vrata, ki so vpeta v levi rob zadka in se odpirajo na stran – kljuko zanje najdemo v sklopu zadnje desne luči. Takšno odpiranje je lahko v kakšni situaciji bolj priročno, v drugi pač ne. Prtljažnik je po prostornini takšen kot doslej in kar daleč od družinskega (334/356 litrov), ni globok, je pa dokaj visok. Potrudili so se z dvojno prtljažno polico, pri čemer je zgornja menda izdelana iz recikliranega materiala, vendar zelo trdna. Dokaj prostorno je v drugi vrsti, kjer ima klop dolg sedalni del, škoda pa je, da tudi po novem nima še vzdolžnega pomika. Podre se v razmerju 60/40, a ko želimo prtljažnik povečati, moramo najprej privzdignti sedalni del in ga prisloniti k sprednjima sedežema. Spredaj je seveda najbolj udobno, se pa tudi v najnižjem položaju sedežev sedi visoko, ne morete se spustiti kaj bistveno nižje. Posodobili so okolje za volanom, tako da vključuje nekatere sveže elemente Fordovega dizajna, najbolj bo seveda pri višjih opremah izstopal zelo dober večfunkcijski zaslon z naprednim upravljanjem na dotik, t. i. sync3, ki smo ga spoznali v še zelo sveži fiesti. Med drugim si lahko nanj prezrcalite pametni telefon (apple carplay, android auto).

Ecosport ima po zatrjevanju Fordovih predstavnikov veliko novih sestavnih delov, dodelali so tudi vzmetenje in krmiljenje. Korektno bi bil za oboje kar primeren opis, a to pač še vedno ni poudarjeno vozniški avto kot fiesta. Pogon je pričakovano izbor iz Fordovega dokaj bogatega pogonskega arzenala; konkretno bo lahko imel ecosport litrski bencinski turbo trivaljnik v dveh izvedbah (92 kW/125 KM in 103 kW/140 KM) ali pa še zelo novo izvedbo 1,5-litrskega dizelskega štirivaljnik z največjo moč­jo 100 kW (136 KM). Bencinec je uvodoma deloval bolj elegatnno, a seveda manj varčno kot dizel. Menjalniki so v osnovi ročni s šestimi stopnjami, mogoč je tudi samodejni. Je pa tako, da je le v dizelski izvedbi na voljo tudi štirikolesni pogon, ki v osnovi vso moč prenaša na sprednji kolesi, po potrebi pa do polovice preusmeri tudi na zadnji par. To je novost, saj pri nas doslej te možnosti ni bilo v ponudbi. Ecosport ima kar solidno oddaljenost od tal, v bencinski izvedbi znaša 19 cm, v dizelski pa zaradi dodatne izolacije dna motornega prostora 16 cm. Dizelski motor bo sicer na voljo tudi pri izvedbi le s sprednjim pogonom, pozneje pride na trg še najšibkejša različica bencinskega trivaljnika.

Fordov mali SUV bo imel v ponudbi več različnih elementov opreme za udobje in varnost, med drugim prtljažno kljuko, na katero bo mogoče namestiti prtljažnik za tri kolesa. Ecosport, ki je pred prenovo kot globalni avtomobil nastajal v Braziliji, od nedavnega izdelujejo v Fordovi tovarni v Craio­vi v Romuniji, kjer se mu je s proizvodnih trakov umaknil po svoje unikatni ford B-max. Tega mi je žal, a znamka modrega ovala tako kot vsi proizvajalci poskuša izkoristiti hitro rast prodaje tak­šnih in drugačnih športnih terencev. Po modelih kuga, edge in zdaj prenovljenem ecosportu bo prihodnje leto na trg uvedla še fiesto active. Ecosport bo na slovenske ceste zapeljal v marcu ali aprilu, takrat bodo znane tudi cene. Te bodo seveda pomembne, saj se tekmeci množijo skoraj iz tedna v teden in med njimi je kar nekaj zelo nadarjenih.