V uredništvu Nedela smo se odločili, da bomo avtomobilsko obarvano stran popestrili še z občasnimi preizkusi avtomobilov, s poudarkom na njihovi družinski uporabi. Tokrat smo preizkusili Renaultova enoprostorca, manjšega scenica v »terenski« izvedbi Xmod in večjega grand scenica s sedmimi sedeži.
Mali scenic
Scenic je Renaultova rešitev v segmentu do družine (in denarnice) prijaznih avtomobilov, kompaktnih enoprostorcev. Različica Xmod se poskuša z robato zunanjostjo približati mestnim terencem, običajno ima vgrajen tudi sistem za boljši oprijem extended grip, ki pa ga naš primerek ni imel. Pri avtomobilu, ki je ravno prav prostoren za štiričlansko družino, navdušuje enostavno širjenje prtljažnega dela – tako z vzdolžnim premikom zadnjih sedežev kot z njihovim zlaganjem, kadar prvo ne zaleže. Ne nazadnje pa jih lahko tudi odstranimo in dobimo kar 1870 litrov prtljažnega prostora. Prav tako lahko spremenimo naklon naslonjal zadnjih sedežev. Starši bodo veseli, da so vsi trije sedeži v zadnji vrsti opremljeni s pritrdišči isofix, otroci pa zložljivih mizic in žepov na naslonih prednjih sedežev. Sredinski sedež se lahko zloži v priročno mizico. Navdušuje tudi Renaultov multimedijski sistem R-Link z zaslonom, občutljivim na dotik, ki vključuje tudi navigacijo in ekološko analizo vožnje.
Scenic Xmod z 1,2-litrskim bencinskim motorjem s turbopuhalom, ki smo ga preizkušali, razvije 96 kW motorne moči, več kot dovolj za družinski avtomobil. Povprečna poraba bencina na testu se je gibala okoli osmih litrov na 100 prevoženih kilometrov – v mestni ali bolj živahni vožnji je skočila tudi na dobrih devet litrov. Motor je bil opremljen še s sistemom start-stop, ki je prihranil nekaj goriva med čakanjem pred semaforji.
Veliki scenic
Grand scenic je bil opremljen z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem dCi enake moči, a ugodnejše porabe – v povprečju je med testom porabil 5,8 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov, tudi zaradi sistema start-stop. Seveda je prostornejši od manjšega scenica, pri čemer je imel testni vgrajeno še par sedežev v tretji vrsti (doplačilo 650 evrov), ki sta se s preprostim prijemom »dvignila« iz dna prtljažnika. Tako je v avtomobilu prostora za sedem potnikov, vendar lahko čisto zadaj sedi le kdo manjše rasti, recimo otrok. Sedeža sta sicer običajna, le prostora za dolge noge je premalo kljub vzdolžnemu premiku druge vrste. S pritrdišči isofix pa so opremljeni le trije sedeži druge vrste. Podobno kot pri manjšem scenicu lahko tudi tu odstranimo sedeže druge vrste, naslona prednjih sedežev pa sta imata dodane še žepe in zložljivi mizici.
Vgrajeni multimedijski sistem z zvočniki Bose v testnem avtomobilu je ponujal navigacijo, a je bil še prejšnje generacije – skratka, o zaslonu, občutljivem za dotik, ne duha ne sluha. Navduševali so sledljivi biksenonski žarometi in panoramsko strešno okno, čeprav je to, kadar je bilo odprto, povzročalo kar veliko hrupa.
Končno mnenje
Večji je seveda udobnejši in ima večji prtljažnik, a če bi testni vozili gnal enak motor, bi večji tudi porabil več. Če nimate ravno velike družine, bi priporočili grand scenica brez dodatnih sedežev. A tudi mali scenic ni od muh, še posebno v tej privlačni različici Xmod.