Emocionalni GTS iz Zuffenhausna

Objavljeno
03. avgust 2012 15.00
Janez Kovačič, Na kolesih
Janez Kovačič, Na kolesih

Pravijo, da je najbolj emocionalni cayenne, pa ne znajo točno razložiti, zakaj. Ampak ne more biti zelo sporno – porscheji te ne pustijo hladnega, neemocionalnega. Cayenne v izvedbi GTS sploh ne.

Športnoterenski cayenne (SUV) je že precej časa najbolje prodajani porsche, prehitel je celo slovitega 911, ikono tovarne iz nemškega Zuffenhausna. Cayenne GTS, gre že za drugo generacijo, je doslej pridobil natančno 15.766 kupcev, njegov delež v skupni prodaji je bil približno 17-odstoten, lani pa je tovarna, ki je pred nedavnim postala (dokončno) sestavni del skupine Volkswagen, prodala natančno 59.873 cayennov. Vsaj zanimiva številka ...

GTS nove generacije je zunaj ohranil značilne karoserijske poteze, in ker ga uvrščajo med šibkejšega cayenna S in precej močnejšo izvedbo turbo, se vsaj malo spogleduje s slednjo. Odprtine za dovajanje zraka v motorni prostor so nekaj večje kot prej, drugačna je grafika luči.

Seveda ne moreš opaziti, da sta širša oba koloteka, skoraj zlahka spregledaš, da je v izvedbi z običajnim vzmetenjem za 24 milimetrov in pri opcijskem zračnem vzmetenju – ki se avtomobilu, to le mimogrede, zelo dobro poda – 20 milimetrov bliže tlom kot cayenne S, opaziš pa seveda spojler nad zadnjimi vrati, morata ti biti všeč izpuha v motni črni barvi, še bolj rdeče obarvane zavorne čeljusti (če so rumene, GTS zavira  z učinkovitejšimi in seveda dražjimi keramičnimi zavorami) in podobno. Ali se mu dobro poda skoraj strupena zelena barva, pripravljena posebej zanj, je stvar okusa.

GTS je ohranil agregat, ki je bil na voljo doslej, je pa ta doživel nekaj manjših sprememb oziroma dopolnitev. S tem so pridobili nekaj moči, povečal se je tudi navor, pravijo, da je poraba v primerjavi s šibkejšim S zgolj za 0,2 litra večja. Bencinski osemvaljnik je ohranil enako gibno prostornino (4806 kubičnih centimetrov), ima pa 309 kW (420 KM) pri 6500 vrtljajih, navora je po novem za 515 Nm pri 3500 vrtljajih.

Povečanje moči torej ni izrazito, tudi Porsche kljub svojemu športnemu značaju mora in zmore upoštevati vse ostrejše (evropske) okoljske zahteve; inženirski posegi v motor so bili zato zelo prefinjeni (za milimeter so povečali gib sesalnih ventilov, okrepili njihove vzmeti, spremenili čas odpiranja/zapiranja in tako naprej).

Rezultat je prepričljiv: razmerje kg/KM, pomembno za avto, kot je GTS, je bilo prej 5,5 kg/KM, po novem 4,9 kg/KM, največja hitrost je narasla na 261 km/h (10 km/h več kot prej), pospešek do 100 km/h je 5,7 sekunde (prej 6,5 sekunde), pri izpustu pa je GTS druge generacije vendarle nekaj prijaznejši (zdaj 251 g/km, prej 332 g/km).

Čeprav je GTS, čeprav ima štirikolesni pogon in še marsikaj drugega, kar imajo športni terenci, je še najprej in najbolj porsche: prepričljivo hiter in zmogljiv, po drugi strani pa skoraj športnoaristokratsko udoben, z notranjostjo, ki ti pričara drugačen svet.

S prašno, malce neugledno terenskostjo se bo raje spogledoval precej od daleč. Ne da ne bi tudi v tem pogledu zmogel veliko, a 126.953 evrov, kolikor stane v osnovni izvedbi, ti daje misliti ...