EU bližje realnemu standardu merjenja dizlov, industrija  s pomisleki

Okoljski standard evro6 naj bi preizkušali v bolj realinih pogojih vožnje z avtomobilom.

Objavljeno
27. maj 2015 17.58
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Evropska unija je naredila nov korak v smeri bolj realnega merjenja izpustov v  avtomobilih z dizelskim motorjem. Nedavno je tehnična komisija EU za motorna vozila prižgala zeleno luč osnutku predpisa, po katerem bi bilo potrebno preizkus izpusta glede standarda evro 6 opraviti v realnih razmerah vožnje in ne v laboratoriju kot doslej.

Okoljski izpušni standard Evro 6 ki sicer začenja veljati v letu  2015/2016 (septembra 2015 za povem nove modele, septembra 2016 pa za prilagoditev modelov, ki so bili že prej na trgu) največjo zahtevo prinaša za dizelske motorje in sicer na področju zmanjševanja škodljivih dušikovih oksidov.  Njihova emisija se mora  z dosedanjih 180 miligramov na kilometer zmanjšati na zgolj 80 mg/km. Dušikov oksid draži dihalne poti in škoduje delovanju pljuč, med drugim je tudi tvorec kislega dežja.

Različni kritiki avtomobilske industrije že dlje časa trdijo, da tako kot meritve glede izpustov ogljikovega dioksida tudi dosedanji (laboratorijski) protokoli meritev  emisij dušikovega oksida niso blizu realnemu življenju z avtomobilom in zahtevajo spremembe. EU, ki je očitno vse bolj nenaklonjena  dizelskim motorjem, se temu odziva, v uvodu omenjeno spremembo pa naj bi po dosedanjem osnutku izvedla dvostopenjsko in s sprotnimi tehničnimi prilagoditvami.

Evropska avtomobilska panožna organizacije Acea pač takšen pristop kritizira, češ da čim prej potrebuje zelo jasne časovne roke za vse spremembe, in da bi morale biti natančne zahteve glede morebitnega novega testa znane še do letošnjeg poletja, če naj bi t.i. real driving emissions test začel veljati že proti koncu leta 2017. Videli bomo, katera letnica bo obveljala v končni odločitvi Evropske komisije in njenih članic.