Seveda že dolgo vemo, da tudi avtomobili potrebujejo dobro zgodbo. In le malo jih ima takšno kot fiat 500. Začela se je davnega leta 1957 in se posrečeno nadaljevala leta 2007 z reinkarnacijo »cinquina«. V tem času je fiat 500 znova postal ikona, s katero se poleg poldrugega milijona navadnih smrtnikov vozijo tudi umetniki in dizajnerji. V naslednjih letih je bil deležen številnih variacij, zdaj pa je dozorel čas za posodobitev osnovne različice, ta bo imela letnico 2015.
Če nadaljujemo v duhu dobre zgodbe, je jasno, da je fiat 500 mojstrovina, in te ne potrebujejo popravkov. Lahko pa ikono še izboljšajo. To so naredili na petih področjih. Ob nespremenjenih merah (dolžina 3571 mm, širina 1627 mm (brez zunanjih ogledal), višina 1488 mm) so z drobnimi spremembami posodobili zunanjščino, dodali so dva do okolja prijaznejša motorja, vgradili obvezni paket infotainmenta in povezljivosti s pametnimi telefoni in internetom, izboljšali varnost in posebno skrb namenili tako imenovani personalizaciji. Kljub temu nejeverni Tomaži še vedno lahko trdijo, da fiat 500 ni novo vozilo. A Fiatovi inženirji odgovarjajo, da je v njem 1900 sprememb oziroma je glede na predhodnika novega 40 odstotkov vozila.
Zdaj pa podrobneje. Pri oblikovanju zunanjosti so ohranili koncept manj je več, so pa spremenili sprednji del, predvsem z diodnimi dnevnimi lučmi, ki ostajajo ovalne, in meglenkami, ki so jih vstavili nizko v režo za zajemanje zraka. Še posebej pa so pazili, da je fiat 500 ohranil značilen optimističen nasmešek, zato so tik nad navideznim odbijačem dodali še eno prečno kromirano letev. Na zadku so nove predvsem luči, ki so seveda diodne, droben bonbonček pa je skrit v njihovi sredini, ki je v barvi karoserije in tvori zanimivo dizajnersko podenoto. So pa tudi na zadku znižali položaj zadnjih meglenk in vzvratnih luči – pravzaprav so zaradi omenjenega dizajnerskega bonbončka izgubile prostor v glavni luči –, ki so zdaj nameščene v kromirani obrobi zadnjega odbijača.
V notranjosti, ki zaradi skrbnih detajlov in dvobarvnosti deluje premijsko, je nov predvsem razmeroma majhen 5-palčni sredinski zaslon, ki je enakovredno namenjen vozniku in sopotniku, nov je volanski obroč in v koncentričnem krogu nameščeni analogni inštrumenti. Poleg povezljivosti z večino pametnih telefonov imajo potniki na voljo še sistem uconnect, ki med drugim omogoča spremljanje 100.000 spletnih radijskih postaj. Poleg posodobljene navigacije omenimo še, da tudi za »naglušne« dobro poskrbi 440-vatni avdiosistem.
Kar zadeva varnost, omenimo, da je zavorni sistem zdaj okrepljen, vedno je vgrajenih sedem varnostnih blazin; zaradi dodelave sprednjega dela vozila se je izboljšala tudi varnost pešcev ob morebitnem trku.
Kot rečeno, so posodobljenemu fiatu 500 namenili dva nova zelena motorja. Dejansko so obstoječima zmanjšali izpust CO2, tako ima 1,2-litrski štirivaljni bencinec z 69 konji izpust CO2 99 g/km in 1,3-litrski multijet turbodizel s 95 konji 89 g/km. Poleg tega ostajata v ponudbi 0,9-litrska bencinska dvovaljnika twinair (85 in 105 KM) z izpustom CO2 90 oziroma 99 g/km. Kupili boste lahko tudi bencinski motor s kombiniranim pogonom na plin. Vsi motorji ustrezajo emisijskemu standardu evro6, podpirajo pa jih pet- in šeststopenjski ročni menjalniki oziroma brezsklopčni dualogic.
Za konec še na kratko o tako imenovani personalizaciji, se pravi (brez)številnih možnostih barvnih in opremskih kombinacij. Tukaj je vse seveda nemogoče našteti, a poleg trde, panoramske in mehke strehe in različnih opremskih in motornih možnosti imajo odslej kupci fiata 500 na voljo tudi šest različnih tako imenovanih barvnih kolekcij, pri katerih je z različnimi barvnimi vzorci – pravijo jim druga koža, second skin – okrašena zgornja polovica vozila, kar pomeni, da dobimo neverjetno pisano paleto na videz različnih vozil.
Prodaja pomlajenega fiata 500 je, tako veleva tradicija, v Italiji stekla v prvih julijskih dneh, v drugih državah, s Slovenijo vred, pa se bo postopoma začela septembra. Kakor pravijo pri Fiatu, cene ne bodo bistveno drugačne kot pri dosedanjem modelu, seveda pa bodo odvisne tudi od posameznega trga.