Fiat 124 spider je oživljen

Japonski spider z italijanskim srcem ali Fiatovo sodelovanje z Mazdo.

Objavljeno
27. november 2015 14.18
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin

Obletnico legendarnega roadsterja, ki so ga predstavili novembra 1966 v rodnem Torinu, bodo Italijani počastili prihodnje leto. Slovesnost ne bo tako veličastna, kot je bila pred pol stoletja, a nič zato, saj bo avtomobil, sodeč po izkušnji z novo mazdo MX-5, zelo zabaven. Zadnji pogon, športni kokpit, nostalgična platnena streha in podvozje, kakršnega nima noben novodobni fiat, so ključni del japonske darilne pogodbe. MX-5 je brez dvoma najprimernejši nosilec filozofije, ki se spogleduje z nekdanjim 124 sport spiderjem. Ta z vznemirljivo silhueto in zad­njim pogonom, del katerega je bil ob koncu njegove življenjske dobe dvolitrski bencinski štirivaljnik z dvema odmičnima gredema, elek­tronskim vbrizgom goriva, volumetričnim polnilnikom in 135 konjskimi silami, še vedno buri duhove.

Novinec povzema platformo japonske mazde v celoti, z notranjostjo vred, kjer med spremenjenimi detajli odkrijemo le volanski obroč s Fiatovim logotipom in zabavno-informacijski sistem s sedempalčnim zaslonom. Pečat romanskih oblikovalcev se vidi še pri rahlo preoblikovanem prednjem in zad­njem delu avtomobila, kar naredi roadster daljši in širši, ter na motornem pokrovu z dvema privzdig­njenima gubama, ki spominjata na legendarnega predhodnika ob koncu njegove življenjske poti. Je pa stroj pristno italijanski. Namesto 1,5- ali 2,0-litrskega atmosferskega motorja ponuja Fiat 1,4-litrski bencinski turbo štirivaljnik, ki je s 118 kW (160 KM) po moči enakovreden večjemu japonskemu, in obetavno možnost zmogljivostne nadgradnje v slogu Abarthov. Pogon do zadnjega kolesnega para je pričakovano speljan prek ročnega ali samodejnega šeststopenjskega menjalnika.

Fiat 124 spider bo tako kot mazda MX-5 četrte generacije pripeljal na ceste spomladi prihodnje leto. O tem, kakšna bo njegova cena in kdaj ga bomo videli v slovenskih prodajnih salonih, pa ni mogoče izvedeti še nič natančnega.