Da bi si lahko kar najbolj nazorno predstavljali, kako velik je fiat 500 L, je najbolje, da ga postavimo ob bok sošolcem v razredu – pa čeprav to Fiatovim tržnikom ni všeč, saj so prepričani, da 500 L (tako kot že 500) ne sodi v nobenega od klasičnih razredov.
A v šolo je pač treba in tako ima 500 L, glede na svojo medosno razdaljo (261,2 cm), za sošolca opla merivo, torej malega enoprostorca. Lahko pa ga seveda postavimo tudi ob bok karavanom podobne dolžine.
Če preskočimo filozofsko vprašanje, kaj je majhno in kje se konča, ostane dejstvo, da imajo vsi omenjeni avtomobili bolj ali manj prostorne in prilagodljive kabine. Tudi 500 L v tem pogledu ne razočara. Občutek zračnosti je dober že v predelu glave in komolcev, še boljša je prostornost v višini kolen, in to tako na prednjih kot zadnjih sedežih.
Zadnja klop je deljiva in vzdolžno pomična, sovozniškemu sedežu pa je mogoče preklopiti naslonjalo, kar omogoča prevoz do 2,4 metra dolgih predmetov. Prtljažnik ima dvojno dno in do 400 litrov osnovne prostornine, kar je, glede na hkratno prostornost na zadnji klopi, dober dosežek.
500 L ponuja visoko sedenje, lahko vstopanje na prednja in zadnje sedeže ter dobro preglednost. Tudi zato se med vožnjo hitro pozabi na njegovo velikost, in čeprav sega prek štirih metrov, se zdi med zavijanjem in pri parkiranju občutno krajši.
Model na trg vstopa s tremi motorji, dva sta bencinska, eden dizelski. Bencinska zmoreta 70 kW in 77 kW, dizelski multijet pa 62 kW. Glede na to, da je L od klasičnega 500 težji za vsaj 200 kg, je prvi vtis motorne moči presenetljiv in zdi se, da bodo motorji dobro opravili z verjetno pretežno mestnimi in primestnimi nalogami. Bolj kot prožnost in motorna moč pa so na prvi vožnji presenetili dobra zvočna izoliranost kabine, udobje podvozja in dobra lega.
Ker
se bo 500 L prodajal tudi zaradi samosvoje zgodbe, so za doplačilo na izbiro precej unikatni dodatki, recimo kavomat za espresso Lavazza ali avdiosistem Beats za glasbene trendseterje.
Z velikostjo je zrasla tudi cena, saj so, vsaj v Italiji, najcenejši 500 L stal 15.500 evrov. Kmalu bodo sledile bolj »butične« različice, najprej 500 L trekking, mehka terenska izvedba, nato 4X4 crossover, ki menda ne bo L, a bo vseeno sodil v serijo 500, konec prihodnjega leta pa še sedemsedežni 500 L.Prvi fiati 500 L bodo k nam pripeljali oktobra, ko bo znana tudi njihova slovenska cena.
Pa še to: k nam ne bo prišel z zahoda, ampak z vzhoda, saj bodo 500 L sestavljali v srbskem Kragujevcu, o čemer pa smo na naših straneh že pisali.