Ime tipo ni novost, spoznali smo ga leta 1989, ko je postal tudi evropski avtomobil leta. A niti tisto ni bil prvi tipo, tako se je imenovala družina fiatov že leta 1910. Funkcionalnost in vrednost za ceno sta bili najvišji zapovedi pri snovanju popolnoma novega avtomobila. Tokratni tipo ni zgolj oblečen kot limuzina, konstruiran je tako, da poudarja italijanski slog, tokrat brez slehernega oblikovnega ekscesa. Karoserija je vzvojno toga in aerodinamična (cX = 0,29). Napolnjen je samo s tistim, kar kupci resnično cenijo, število različic in opreme je pregledno, cene niso nikjer prenapihnjene. Tipo je dolg 4540 mm, medosna razdalja znaša 2640 mm, zato je notranjost resnično prostorna. In prtljažnik sprejme 520 litrov, mogoče ga je še povečati. Tipi tehtajo od 1150 do 1270 kg in imajo nosilnost 500 kg. Posode za gorivo držijo 45 litrov.
Na voljo so štirje motorji: osnovni je 1368-kubični bencinec, ki zmore 70 kW (95 KM), kar zadošča za 185 km/h, tovarniška kombinirana poraba pa znaša 5,7 litra bencina. Naslednji je 1598-kubični bencinec, ki doseže 81 kW (110 KM) in je na voljo tudi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Navajajo največjo hitrost 192 km/h in povprečno porabo 6,3 litra goriva. Dizel s 1248 ccm zmore 70 kW (95 KM), ta ima petstopenjski menjalnik in doseže 180 km/h, povprečno pa porabi 4,1 l/100 km, v eco različici 3,7 l/100 km. Na predstavitvi smo vozili najmočnejšo izvedbo s 1598-kubičnim dizlom, ki zmore 88 kW (120 KM) in največjo hitrost 199 km/h, tovarniška poraba je 4,2 l/100 km.
Vtisi z vožnje so se začeli na parkirišču, kjer tipo zaradi svojih umirjenih oblik in še bolj zaradi mrtvih odtenkov (siv in temno moder) sploh ni padel v oči. A ogled zunanjosti je pokazal zanimiva razmerja: kratek pokrov motorja in še krajši pokrov prtljažnika, vmes pa dozdevno velikanska kabina. Čeprav je v resnici manjša, ponuja obilo prostora tako spredaj kot zadaj. V ogromnem prtljažniku pa skoraj odmeva ... Čez tekstilne in dobro zračene sedeže se ni kaj pritoževati, vidljivost je razmeroma dobra, intuitivna ergonomija pa naravnost odlična. Najmočnejši dizel deluje uglajeno, tiho in energično.
Podvozje sestavljajo vzmetne roke spredaj in poltoga prema zadaj. Izrazito natančna je vodljivost, volan je informativen, dober je obračalni krog (11 metrov). Zavore so odlično odmerljive in učinkovite (druge različice imajo zadaj bobnaste zavore, kar ni nujno slabo). Manj všečno je precej trdo vzmetenje, saj celo italijanske ceste niso čisto brez neravnin.
Za volanom si takoj doma, stikala so jasno razporejena in vožnja je zaradi odlične lege na cesti prav zabavna, športna in obenem neutrujajoča. Stopnje opreme so tri, osnovna daje 15-palčna kolesa, priročno ročno klimatsko napravo, avdionapravo u-connect s 3,5-palčnim zaslonom, centralno zaklepanje, elektrificirana ogledala, varnostno kramo s pomočjo pri speljevanju v klanec vred. Višja stopnja opreme prinaša 16-palčna lahka kolesa, boljše medijske naprave, samodejne brisalnike in podobno. Najvišja dodaja samodejne žaromete, samodejno klimatsko napravo, tempomat, meglenke in neizbežno okrasje v znosni količini. Mogoče je izbirati med štirimi različicami notranjosti in doplačati tudi za 17-palčna kolesa.
Vsa povezljivost je osredotočena na medijsko napravo uconnect. Obstaja v treh stopnjah, glede na opremo tipa: uconnect radio, uconnect 5 in uconnect 5 nav. Uconnect 5 dopušča povezavo s pametnimi telefoni in vam prebere SMS. Uconnect 5 nav pa seveda dodaja za kanec počasno navigacijsko napravo z jasno grafiko.
Kar zadeva vozniško asistenco, je osvežujoče odsotna. Vseeno dobite meglenke z osvetljevanjem ovinkov, ABS s kupom drugih kratic, glede na trg in opremo so mogoča parkirna tipala in kamera.
Najprej bo tipo naprodaj v Italiji, okrog marca pride tudi k nam. Za Italijo napovedujejo ceno od 12.500 evrov naprej. Če povzamemo: na trg prihaja pravi fiat, ki za dostojen denar ponuja tisto, kar velika večina voznikov in potnikov zares potrebuje. Kot limuzina je všečen, a morebiti bosta kombilimuzina in karavan še bolj zanimiva.