Fiatov doblo kaže napredek

Fiatov osebni in posebni rabi namenjeni velikoprostorec je osvežen

Objavljeno
23. oktober 2015 16.37
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih

Doblò je lahko kameleonsko spremenljiv dvoleg (dvoleg = vozilo z dvema ležiščema)! Gre za modularno, sklopno pohištvo, ki ga dokupite in je slovenski izdelek. Dvoleg ni sedemmetrska adria, a zadovoljuje potrebe dveh pustolovskih popotnikov – ima celo kuhalnik in umivalnik.

Povišano različico pa je mogoče opremiti s samodejno nakladalno napravo, kar izredno olajša prevoze invalidov na vozičkih.

Osnovni serijski osebni doblò je dolg 4406 mm, maxi je 350 mm daljši in povišani je 270 mm višji. Posebna izvedba je trekking, ki ima 10 mm višjo razdaljo od tal in funkcijo traction +, ki pomaga pri speljevanju iz šlamastik – ter ima seveda najboljšo opremo, usnje in lepotičje.

Že prvi doblò se je pohvalil z izjemno prostornostjo in voznimi lastnostmi; z obema je bil prvak med velikoprostorci in ni čudno, da so jih doslej prodali skoraj poldrugi milijon. Tudi zdaj prtljažnik pogoltne od 790 pa vse do 4000 litrov tovora (pri maxiju), polico je mogoče obtežiti s 70 kg. Kratki dublon (španski zlatnik) dostojno nosi do sedem potnikov – tedaj je menda mogoče sedeže razpostaviti v do 30 uporabnih in neuporabnih položajev!? Resnična in dobro občutna pridobitev je zadnje posamično vzmetenje bi-link, s katerim doblò imenitno prikrije tovornjaški izvor. Obogatena zvočna izolacija umirja in tiša karoserijo.

Na voljo sta bencinski motor s 1368 ccm (95 ali 120 KM) ter dizelski motor s 1598 ccm (tudi 95 ali 120 KM). Bencinec je izboljšan, lahko ga dodatno opremite z opcijo ecojet, ki občutno zmanjša porabo goriva. Žal draga različica natural power pa poleg bencina kuri tudi stisnjeni zemeljski plin (CNG). Zavore so opremljene z vsemi sodobnimi kraticami, tudi s pomočjo pri speljevanju v klanec. Seveda so na voljo sodobne medijske naprave s povezljivostjo, dokupite lahko tudi navigacijsko napravo in digitalni radio (DAB). Navadnih karoserijskih barv menda ni več, zdaj jim pravijo pastelne in morate zanje doplačati 350 evrov, za kovinske pa 480 evrov.

Osnovna oprema se imenuje pop in je na voljo le pri šibkejšem bencincu. Poleg samo po sebi umevnih reči vsebuje tudi oboja stranska drsna vrata, 16-palčna kolesa so jeklena. Takšen doblò stane (s popustom 2500 evrov) 12.690 evrov.

Oprema easy dodaja daljinsko zaklepanje, ročno klimatsko napravo, stranski zračni blazini in drobnarije. S to opremo so na voljo vsi motorji, cena s popustom se začne pri 13.710 evrih.

Pri opremi city (še kit ecojet, meglenki in uconnect radio s povezljivostjo) »izberete« le močnejši bencinec. To bo menda pri nas najbolje prodajani osebni doblò in bo stal 15.990 evrov.

Lounge se dobi z vsemi motorji (razen natural power CNG) in dodaja elektrificirana zadnja okna, boljši radio, samodejno klimatsko napravo, tempomat, lahka 16-plačna platišča in še marsikaj. Cene od 14.720 do 19.060 evrov (maxi). Že omenjeni trekking z močnejšim dizlom pa stane 19.310 evrov.